Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance ved dropshipping vs indkøb til lager

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener det er helt normalt i udlandet at give 30-35% i avancedropshipping. Og du finder f.eks. ikke en tøjbutik der ikke har 100% i avance, dvs. sælger fra lager med 50% i rabat i forhold til udsalgsprisen.

Denne bedrager tror han kan levere dropship til samme priser som "Partner-ads" med den forskel at der er masser af arbejde og brug af penge på reklame.

Jeg mener stadig dropshipperen skal have en avance på 25% af varens pris efter han har brugt 5-10% på reklame.

Det er ikke alle varer der egner sig til dropshipping og det er ikke alle leverandører der er realistiske.

Køber du som leverandør en tshirt til 20kr. kan du sælge den videre med 5kr i avance til 25. Så skal dropshipperen sælge den for 40kr. plus moms. Leverandøren har den fordel at han måske har 10 dropshippere der hver sælger 1 tshirt. Derved tjener leverandøren 50kr. mens de 10 dropshippere hver tjener 15kr.

Jeg siger ikke at DU har ret at få en god business ud af at få folk til at dropshippe for dig - det kræver at du har de rette priser/produkter. Det er leverandørens ansvar at dropshipperne kan leve af det!

Du bilder dig ind at dropshipperen kan betale for reklame og bruge 5-10 minutter på hver kunde og nøjes med 5kr. til at dække det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne lige gøre det klart, at vi ikke kan snakke om %'er i orden uden at kende produktet. Det er væsentligt.

5-15% lyder for det meste meget fair når der er tale om en dansk leverandør, synes jeg. Derimod er det ikke unormalt at få højere satser - fx. Kører mit eget dropshipping-projekt med en avanche på 80-120% af købsprisen, men min leverandør befinder sig heller ikke i Danmark.

Jeg tænker, det skader aldrig at prøve at forhandle lidt. Får du mere er det bare dejligt, og hvis ikke må det jo være satsen på netop det produkt :-)

Tilmeldt 26. Mar 14
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret - det skader ikke at forhandle lidt.. Jeg havde bare lige brug for at sikre mig, at jeg ikke fremstår som helt uvidende, når jeg skal forhandle med leverandøren. Jeg tror der er ved at danne sig et billede af en realistisk sats. Og som du selv siger, så må satsen jo være den, som jeg maksimalt kan presse ud af leverandøren.

Jeg takker igen for gode inputs 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør relativt meget indenfor dropshipment af varer, og vil til dels give de andre kommentarer ret. Jeg har før stødt på nogle leverandører, hvor vi snakker avancer på 10 %, men har heldigvis også nogle hvor den er højere, enkelte endda markant højere. For mit vedkommende, så har det fuldt ud handlet om, hvor god man er til at få forhandlet prisen ned, eller en ændring af vilkårerne, som tilbydes. Der ud over, så handler det i særdeleshed også om, hvad du kan tilbyde leverandøren. Har du en professionel shop, både i funktioner og udseende, hvor god er du til at forhandle, er du ene danske forhandler af mærket, er det niche produkter eller sælges de på alle gadehjørner og 100 forskellige webshops, hvor høj er fragten, er der udgift forbundet med plukning eller anbrud af kolli - der er rigtig mange ting der spiller ind mod, hvor høj en avance du kan opnå eller som tilbydes allerede fra starten.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mr. A:

Jeg mener det er helt normalt i udlandet at give 30-35% i avance på dropshipping. Og du finder f.eks. ikke en tøjbutik der ikke har 100% i avance, dvs. sælger fra lager med 50% i rabat i forhold til udsalgsprisen.

Denne bedrager tror han kan levere dropship til samme priser som "Partner-ads" med den forskel at der er masser af arbejde og brug af penge på reklame.

Jeg mener stadig dropshipperen skal have en avance på 25% af varens pris efter han har brugt 5-10% på reklame.

Det er ikke alle varer der egner sig til dropshipping og det er ikke alle leverandører der er realistiske.

Køber du som leverandør en tshirt til 20kr. kan du sælge den videre med 5kr i avance til 25. Så skal dropshipperen sælge den for 40kr. plus moms. Leverandøren har den fordel at han måske har 10 dropshippere der hver sælger 1 tshirt. Derved tjener leverandøren 50kr. mens de 10 dropshippere hver tjener 15kr.

Jeg siger ikke at DU har ret at få en god business ud af at få folk til at dropshippe for dig - det kræver at du har de rette priser/produkter. Det er leverandørens ansvar at dropshipperne kan leve af det!

Du bilder dig ind at dropshipperen kan betale for reklame og bruge 5-10 minutter på hver kunde og nøjes med 5kr. til at dække det.

Så du mener at 5 kr i avance i dit tshirt eksempel, kan dække løn, husleje, forsikring, forretning af varelager, defekte produkter/ombytning, branding af varer, reklamematerialer mm?

Når der er tale om et brand, så held og lykke med at lave en forretning ud af den avance...

Jeg vil gerne høre om en distributør/et brand, som går med på de betingelser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)