Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal man betale moms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer:) 

Jeg startede en .com webshop i midt  Januar for at teste nogle ideer. 

Jeg er dog kommet i den situation hvor jeg har en omsætning på over 50 tusind så jeg skal havde registretet den.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad de forksellige regler er:

1. Moms?

Jeg ved ikke helt rigtigt hvornår en varer er  momsfri. 

Sagen er at 99% af de kunder der har købt ikke er fra Danmark, og største delen er fra USA. Varerne jeg køber kommer heller aldrig ind i Danmark, da det foregår med dropsipping fra en leverandør uden fra EU.
Skal jeg så på nogen måde tænke på moms? Og skal jeg være import og/eller eksport registreret? 

2. Virksomhedsform

Som sagt  foregår alt i udlandet, og de eneste aktiviter der er i Danmark, er at pengene kommer ind på en Dansk konto.

Jeg tænker lidt om det ville være en god ide at starte virksomheden i udlandet? nu hvor alt aligevel foregår der. 

Jeg snakkede også med en, der sagde jeg ikke behøvede at registrere det som en virksomhed, af en eller anden grund, men det virkede meget underligt. Kan det passe? 


Håber i kunne forstå mine spørgsmål:) 

- Nikolaj

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder kompliceret. Jeg ville nok søge professionel rådgivning, hvis jeg var dig. - Se det som en investering at få det lavet rigtigt fra start af - Måske de også kan se nogle steder hvor du kan spare nogle penge ;)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

nikolajsteen:

Hej med jer:) 

Jeg startede en .com webshop i midt  Januar for at teste nogle ideer. 

Jeg er dog kommet i den situation hvor jeg har en omsætning på over 50 tusind så jeg skal havde registretet den.

Jeg er dog lidt i tvivl om hvad de forksellige regler er:

1. Moms?

Jeg ved ikke helt rigtigt hvornår en varer er  momsfri. 

Sagen er at 99% af de kunder der har købt ikke er fra Danmark, og største delen er fra USA. Varerne jeg køber kommer heller aldrig ind i Danmark, da det foregår med dropsipping fra en leverandør uden fra EU.
Skal jeg så på nogen måde tænke på moms? Og skal jeg være import og/eller eksport registreret? 

At man ikke skal afregne moms, betyder ikke at varen er momsfri!

Når din momspligtige omsætning overstiger 50 t.kr. så skal du registreres, at du så grundet eksport ikke skal afregne moms betyder ikke noget for pligten i forhold til at skulle momsregistreres.

Så med mindre de varer du leverer er omfattet af fritagelserne i momslovens § 13 (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1921132&chk=214126) skal du momsregistreres omgående. Det kan godt være rent praktisk at du aldrig kommer til at bruge/indberette andet end rubrik-oplysninger, men det ændrer ikke på pligten til at blive momsregistreret.

nikolajsteen:

2. Virksomhedsform

Som sagt  foregår alt i udlandet, og de eneste aktiviter der er i Danmark, er at pengene kommer ind på en Dansk konto.

Jeg tænker lidt om det ville være en god ide at starte virksomheden i udlandet? nu hvor alt aligevel foregår der. 

Jeg snakkede også med en, der sagde jeg ikke behøvede at registrere det som en virksomhed, af en eller anden grund, men det virkede meget underligt. Kan det passe? 

Et eller andet sted skal du have oprettet en virksomhed (I DK skal du i hvert fald med den omsætning). Hvis du bor og styrer virksomheden fra DK, hvorfor så ikke starte virksomheden i DK?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint svar har du jo fået - vil bare tilføje, at ja - momspligtig er du allerede - du skulle have registreret så snart det var åbenlyst at du ville kommer over 50t på enhver 12 mdr periode. Det gælder også for salg af momspligtige varer til USA som skal indberettes korrekt. Det kan i princip straffes, så du skal igang.

Når du driver virksomheden fra DK og bor her, så skal du afgjort vælge DK. At starte op i USA og bo i DK er kompliceret og kræver meget hjælp

Glæd dig over din flotte start, og tag og betal en revisor eller økonomiperson for i en fart at finde ud af hvad type firma du vil have, personlig virksomhed eller selskab, og hvilket type selskab i så fald, og få moms på plads omg. Overvej oven i, at læse Startup som er en bog der gennem går virksomhedformerne, skat, moms og en hulens masse mere, letlæst, netop for de som vil starte op. Den findes som E-bog eller paperback eller ganske gratis via biblioteket - link også til ISBN nr der mer her her i STARTUP LINK 

Flot start - se nu at få alt på plads, og god vind fremover med shoppen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar! Vil så hurtigt som muligt få den momsregistreret og evt få hjælp fra en revisor eller min virksomhedsøkonomi lærer ;).

Satte også alt markedsføring på pause da den nærmede sig de 50.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)