Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook og annoncekonti/sider/administration

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er kommet i tvivl om, hvordan Facebooks administration af annoncekonti egentlig bør håndteres.

Jeg havde en webshop, som jeg solgte sidste år.
Shoppen havde en side på Facebook og jeg lavede noget Facebookmarkedsføring.
Til det formål brugte jeg (vist nok?) min personlige Facebookprofil til at oprette en annoncekonto.

Da jeg solgte shoppen, ville køber bruge sin egen profil (og gøre det samme som mig), dvs. han fik ikke
historikken fra min tid med.

Nu har jeg købt en ny webshop, og jeg vil også gerne reklamere for den (eller dens side på Facebook) via
Facebook.

Forrige ejer har kørt kampagner og givet mig adgang til annoncekontoen, men den blev også dengang oprettet via
hans egen Facebookprofil, og så giver det jo problemer, hvis jeg engang vil sælge shoppen og overdrage
historikken for markedsføringen - for den er jo egentlig grundlagt på forrige ejers private profil.

Jeg tænker, at jeg har misforstået konceptet, for jeg mener jo, at en side/shop bør have sin egen annoncekonto,
som man evt. kan overdrage senere.

Jeg har muligheden mellem at køre markedsføring videre på den nye shop enten fra min egen, oprindelige
annoncekonto eller den, som forrige ejer af den nye shop har delt med mig - eller er der en tredje, så
siden/shoppen kan få sin egen dedikerede annoncekonto?

Mvh
Kenneth

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 243
Fra  Vimeso Marketing Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Du skal oprette en Business Manager og konto deri :-)

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså skal virksomhedens facebookside oprette en Business Manager - eller skal jeg gøre det via min egen private profil eller hvordan fungerer det?

Det er bare for at gøre det korrekt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)