Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Kan jeg virkelig ikke få lov at betale lønnen tilbage

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Fra  Aamann Natur- og Træpleje Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg sidder med et problem jeg aldrig troede jeg ville havne i. Jeg har fået løn fra et firma men jeg vil ikke have den :-D

Det hele drejer sig om at jeg fornyligt er blevet fast underleverandør hos et firma som jeg førhen var ansat ved.

Jeg blev selvfølgelig opsagt og vi lavede og underskrev en underentreprenør aftale/kontrakt istedet.

Jeg står nu og har kørt for dette firma i et par måneder og skal til at fakturere dem for anden gang, (februar) da jeg for nyligt får en lønseddel. Jeg studser lidt da jeg jo ikke har lavet lønmodtagerarbejde i nogle mdr. og går ind på eboks for at se hvor jeg har fået løn fra?

Det viser sig at være fra det firma jeg er underentreprenør hos, og at de i deres timeregistrering har lavet en fejl og kommet til at registrere alle mine timer som lønmodtager, og åbenbart udbetalt mig løn for 2 mdr. (jeg havde ikke været opmærksom på at de havde sendt en lønseddel først i februar også).

Jeg kontakter selvfølgelig lederen og fortæller det så han kan få det stoppet, men et par dage efter for jeg at vide at det ikke kan lade sig gøre, da lønnen allerede er gået igennem og at det ikke kan trækkes tilbage da det jo er registreret både hos skat og pension osv.

Istedet foreslår de at jeg tager lønnen og sender kreditnotaer på de fakturaer der omhandler de samme timer.

Denne løsning vil virkelig være træls for mig, da jeg jo allerede har brug en del penge på udstyr og andre ting (trukket fra i skat) og betalt underentreprenører osv.

Lønnen kan jeg derimod jo nemt betale tilbage fra min lønkonto!

Jeg forestiller mig at det må være muligt at tilbagebetale den fejlagtigt udbetalte løn, og så bare køre videre som intet var hændt?

Er der nogen der ved om man kan trække løn tilbage, hos skat og pension osv?

På forhånd tak for hjælpen :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Aamann86:
Er der nogen der ved om man kan trække løn tilbage, hos skat og pension osv?

Det er et spørgsmål om manglende vilje hos din kunde. Fejlindberetninger kan rettes efterfølgende af din kunde. Et spørgsmål om at de tilbageføre transaktionerne.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)