To rigtig gode svar af John og Carsten,,,
Du vil jo ikke fortælle hvad det er så kan vi ikke sige hvordan det kan beskyttes. Men lad os antage du ikke kan få patent eller design beskyttelse, så kan du jo registrere det mest oplagte varemærke, eller du kan oprette det firmanavn man først tænker på og købe f.eks. de 10 mest oplagte domæner der relaterer til emnet.
Men når du har åbnet din virksomhed vil du jo gøre alt for at på en ordenlig måde at nå ud til et stort publikum, og jo flere der siger "fed ide" jo flere er der også der vil kopiere ideen. Så vil du måske få en stor del af markedet for dit område hvis du har opkøbt alle de bedste navne/ eller har produktet som reg. varemærke. Men det lyder ikke som om du får markedet alene, og så er det nok bedre at udnytte din first mover effekt og holde en effektiv pris som folk ikke gider konkurrere med.
Vi kender jo ikke dit produkt, men sælger du 1000 per måned med en profit på 100, så giver det mening for dig men en fremmed gider måske ikke åbne en webshop med udsigt til at kunne sælge 30 inkl 30 ture til posthus og andre omkostninger. Dvs. du kan udnytte din firstmover effekt til at opnå volume så du sætter prisen, men jo højere du sætter din avance jo flere vil kopiere dig eller forbedre dit koncept.