Hej Mads,
Nu skriver du ikke hvad niche du befinder dig i men hvad med at starte ud med at se hvor dine konkurrenter får deres links fra. Det kan du nemt gøre ved bl.a. at anvende Moz Open Site Explorer og openlinkprofiler hvor du kommer langt gratis. Alternativt så kig på ahrefs prøveperiode (kræver indtastning af kreditkort) og smider konkurrenternes websites heri.
Opbyg nu din blog outreach liste og find de GODE blogs og ikke bare en masse skrammel.
Blog to-do: (Sådan får du værdi og et link)
1. Analyser: Målgruppen, niche og indholdsanalyse og se om der er godt med trafik. (Blogs uden en rød tråd / fastlagt niche er spildt).
2. Find ud af bloggens Trust Flow og Citation Flow. (Så kan du nemt finde ud af om bloggen har "værdi").
3. Send en god email ud til hver enkelt blog. (Benyt dig ikke af en masse email! Så kan du godt vinke farvel til de fleste "yes det lykkedes"). Heri skriver du bl.a. at du finder bloggen spot-on og at du har noget super godt de kan publicerer.
4. Forhandling og "indsporing": Lær dem nu bedre at kende, sikre dig at du har deres skrivestil og bruger deres tone. Øger succesrate betydeligt og giver et solidt grundlag for at opbygge et langsigtet forhold mellem sites / bloggere og dig.
6. Skriv dit indhold og send det: Skriv knald-godt indhold der både indfanger og fastholder. Skal faktisk være bedre indhold end det du har på din egen hjemmeside.
Ellers er der ikke så meget andet for end at søge rundt på google i din niche! Du kommer f.ek.s langt med at søge efter "brugskunst blog" og "indretnings blog". Hvis det er svært at holde styr på dine fundne blogs kan du bl.a. kigge på inkybee eller buzzstream der gør blog outreach langt nemmere og smartere. Hvis du kan skrive hvilken niche du er i kan jeg godt hjælpe dig med en lille liste. Nævn også om kun DK-blogs eller EN-sprogede også ønskes.
Vh Ron.