Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. Afskrivning.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg skal til at starte virksomhed enten som personligt eller APS, det skal jeg lige finde ud af.

Nå, spørgsmålet er. Jeg har er helt grøn, men synes efterhånden, at jeg er begyndt, at få styr på det meste inden for regnskab. Én ting jeg simpelhen ikke forstår en brik af er, afskrivning! Er det noget man trækker fra? Hvis ja, hvordan fungerer det? 

Eks. Jeg køber en computer til 20.000 kr. hvad skal der så ske ? Skal det trækkes fra på selvangivelsen (skat) eller i momsregnskabet eller?

Jeg er virkelig på bar bund her. Er der nogen der kan skære det ud i pap for mig?

Med venlig hilsen 

Michael 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger om noget alt for bredt- JA du kan trække en computer fra - og så betaler skat en del af den om du vil - Momsen skal deles og der er meget andet.
Når du er så blank som du er, og det er du langt fra alene om, og ikke ved om du vil have personlig virksomhed eller selskab- så skal du rotte dig sammen med en god økonomiperson rent ud sagt. Du skal heller ikke bruge al din tid på at tænke over fradrag men over indtægter faktisk. Overvej at smide lidt penge efter en iværksætter bibel  http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅDAN John Hannover, det er lige 10 stjerner herfra, det er den fedeste måde lige og sælge sin egen bog på YesYesYesYesYes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

SmileJeg mener faktisk, at netop når man spørger så løst, så er man på vej til den sikre måde at løbe i problemer på. Jeg ser her og på facebook IVS sider o.l. mange som feks. tror at trække computer fra = så betaler skat den -  for den trækker man jo fra i sin skat - eller glemmer delt moms osv.

Det er lidt farligt det her med, at man kan få svar på i princip alt her og på facebook IVN og UIV mm, og så får man ofte i virkeligheden kun halvdelen. Jeg ville helt principielt ønske der var tilskud til grundviden, kursus osv  for nystiftede, jeg tror det ville tjene sig ind for samfundet. Bogen kan i øvrigt hentes helt GRATIS på biblioteket, så ingen grund som sådan til at købe hvis man bare vil læse en enkelt gang Stick out tongue Eneste hurdle er tid - da den givet skal bestilles hjem, den er nok ikke lige standard på hylderne (ligger vist kun 10 steder idag) - men det er gratis

VH John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)