Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed konkurs, men nu skiftet cvr. nummer?!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jørgen:
Giv dem en frist på 8 dage til betaling og skriv for eks. Efter betalingsfristens udløb tillægges rente svarende til den af Nationalbanken fastsatte diskonto, med sædvanligt moratillæg.

Ikke diskontoen men nationalbankens udlånsrente (rentelovens § 5, stk. 1).

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Whiskey

Vi taler om det samme, det vidste du bare ikke, se NU DANSK ORDBOG:

diskonto substantiv, fælleskøn
Bøjning -en, -er, -erne
Udtale [disˈkʌnto]  tip
Oprindelse af latin dis- og italiensk conto 'regnskab, regning'
Skjul Betydning Skjul Betydning

Betydninger

1.
rentesats som en nationalbank anvender ved beregning af renter af udlån til pengeinstitutter
Beslægtede ordbeta ...vis
grammatik hæve/sænke diskontoen (med PROCENT)
   
Den danske diskonto blev i dag sat op med en halv procent – det skete efter at den tyske Forbundsbank havde sat sin diskonto op DR-nyh91Danmarks Radio, radio, nyheder, 1991.
   
 
2.
ØKONOMI rente der betales forud i form af et fradrag i den pålydende værdi når en veksel indløses før forfaldsdagen
Beslægtede ordbeta ...vis
   
Veksler kan alm. overdrages til andre, oftest til en bank, der ved udbetalingen fradrager en diskonto Fakta88

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Man kan vel ikke komme efter firmaet hvis de har valgt at køre videre under en ny selskabsform. Så er pengene tabt og det vil sige det arbejde som er udført for firmaet. At de ikke har nået at betale er vel ikke ulovligt.

Men det er ærgeligt og synd for den grafiker det går ud over.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen har helt ret set med mine øjne.

Det er desværre ikke helt unormalt i den grafiske branche, at vi oplever at en kunde kommer og vil have f.eks. designet nyt logo, eller trykt en komplet papirlinje til et andet firmanavn - og så "glemmer" at informere om at det skulle faktureres til den nye virksomhed, da den anden står til at lukke og slukke.

Men den ligger lige til højrebenet. Lav en ny faktura til det nye selskab og skal bare pænt til dem at du går ud fra at det er en fejl, at du ikke var blevet informeret om at det var det nye selskab som skulle faktures. Hvis de så brokker sig over dette, så er de mere end ualmindeligt dumme, da det så drejer som en bedragerisag.

Vi har i MediaMouse haft 3 af denne slags sager. Og i alle 3 tilfælde endte vi med at få betaling. Den ene betalte uden problemer, og det er så der hvor man overveje om de overhovedet prøve at snyde, eller om det netop var en forglemmelse hvor fakturaen skulle til. De to andre var lidt mere ude på kanten, da de begge valgte at ignorere vores regninger og rykkere. Men den ene betalte da de fik et inkassovarsel og den anden måtte en tur i fogedretten før der kom penge på bordet.

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig. Hvis et aktiv man har solgt - uanset det er en ny bil - eller et stykke grafisk arbejde, dukker op i et nyt CVR efter det man solgte til lukkede uden at betale, så må det nye selskab jo som minimum gøre rede for, hvorledes de nu står som ejere. Selvklart KAN de have købt bilen eller rettigheden af det lukkede firma af kurator, men ellers er det jo bestemt ikke lovligt. HAR man solgt et stykke design eller lignende - så vil meget vel også afhænge af om man har givet køber alle rettigheder, uden at modtage betaling. Har man det, så må kurator jo frit sælge det videre, og er det lovligt solgt videre via en kurator, så er pengene vel faktisk tabt, når den man solgte til gik konkurs.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig. Hvis et aktiv man har solgt - uanset det er en ny bil - eller et stykke grafisk arbejde, dukker op i et nyt CVR efter det man solgte til lukkede uden at betale, så må det nye selskab jo som minimum gøre rede for, hvorledes de nu står som ejere.

Selvklart KAN de have købt bilen eller rettigheden af det lukkede firma af kurator, men ellers er det jo bestemt ikke lovligt. HAR man solgt et stykke design eller lignende - så vil meget vel også afhænge af om man har givet køber alle rettigheder, uden at modtage betaling. Har man det, så må kurator jo frit sælge det videre, og er det lovligt solgt videre via en kurator, så er pengene vel faktisk tabt, når den man solgte til gik konkurs.

Har konkursselskabet bare foræret værdierne til nyt selskab, så er den klart gal

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det virkelig en hård branche, med desværre mange dårlige kunder der ikke vil betale.. 

Mit problem er lidt at direktøren i begge virksomheder er den samme, jeg har snakket med ham i dag omkring at jeg sender fakturaen igen med det nye cvr. nummer på, men han mener ikke at den nye virksomhed overtager gælden.. 

Men tak for svar - jeg vil prøve dit råd, sende ham fakturaen med nyt cvr. og videre til inkasso hvis han ikke betaler :)

Tilmeldt 27. Feb 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det virkelig en hård branche, med desværre mange dårlige kunder der ikke vil betale.. 

Mit problem er lidt at direktøren i begge virksomheder er den samme, jeg har snakket med ham i dag omkring at jeg sender fakturaen igen med det nye cvr. nummer på, men han mener ikke at den nye virksomhed overtager gælden.. 

Men tak for svar - jeg vil prøve dit råd, sende ham fakturaen med nyt cvr. og videre til inkasso hvis han ikke betaler :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen:

Du skriver at der er tale om grafisk arbejde som nu bruges af det nye firma som er stiftet for en uge siden.

Grafisk arbejde hører ind under Lov om ophavsret og du kan nu rette henvendelse til det nye firma med ny faktura og henvise til lov om ophavsrettigheder og fortælle det nye firma at de ikke er berettiget til at anvende det af dig udarbejdede materiale uden betaling.

Giv dem en frist på 8 dage til betaling og skriv for eks. Efter betalingsfristens udløb tillægges rente svarende til den af Nationalbanken fastsatte diskonto, med sædvanligt moratillæg.

Du er velkommen til at sende en PB hvis du vil have yderligere hjælp.

Hvordan kan du konkludere dette, uden at kende til aftale forholdet omkring værket? 

I tråden her er der intet oplyst omkring, hvad der er aftalt i forbindelsen med de skabte værker, hvorfor ingen kan påstå, at det nye firma krænker trådstarter.

Mit indlæg er ikke skrevet, for at beskytte firmaet eller det nye firma, men blot for at gøre opmærksom på, at ophavsret ikke er så sort/hvidt, som det er skitseret herover...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)