Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feed server

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg kunne tænke mig at prøve at hoste rss feeds på egen server;men kun fordi min hørerskare er relativt begrænset. XLM "pakken" er ikke noget problem at skrive og få valideret.

Er der nogen der har erfaringer med egen hosting af podcasts?

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg måske dumt men er det ikke sådan RSS fungerer?

At du har en webside med noget content, og så downloader du en rss reader der læser dit site. RSS firmaet udbyder sikkert din rss feed for dig men normalt får man et deeplink på sin egen side så ens brugere kan benytte det. Er det ikke gratis at benytte rss feed?

Du vælger jo netop at tilbyde dit content som rss feed for at andre websites kan vise dine overskrifter så deres brugere klikker og besøger dit site. Som jeg forstår det giver rss feed ikke speciel god mening til eksisterende brugere der nok ville besøge dit site alligevel. Du risikerer at dine brugere bliver tilfredse med dit rss feed og derfor ikke besøger dit site.

Læser en eksisterende bruger dit rss feed på mobilen ved han jo hvornår du har info han vil læse og kommer derfor ikke unødigt på dit site.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kommentar.

jo rss indeholder content (linker til det) og spørgsmålet var mer af teknisk art, idet der kan være forskel på rettighederne til content afhængig af hvor du har dine rss feeds liggende. 

Du kan jo anvende rss feeds som appetizers til mere solid content, f.eks. Nyhedsbrev, som giver lyst til at gå til din side.

har fundet ud af at det er meget let at indpakke en lydfil evt. Med en tilhørende tekstfil i XML og få det hele til at virke. 

det var teknikken, nu er det på tide at finde den bedste rss feed aggregator der ikke overtager rettighederne til indholdet.

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)