Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man tilbyde 10% af sit overskud i I/S?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et I/S sammen med min kammerat. Vi har fået for meget at lave, og ønsker derfor at ansætte en til at hjælpe os lidt.

Vi er nysgerrig på at høre, om det kan gøres på denne måde:

Kan vi tilbyde personen 10% af vores overskud, uden at personen bliver en del af vores I/S? Vi vil altså ikke udbetale en fast månedsløn, med feriepenge osv., men i stedet tilbyde en del af vores overskud.

Er det overhovedet muligt, at gøre det på den måde? Og hvordan dokumentere man det i en kontrakt – så hverken personen eller vi kan løbe fra vores aftale. Forstiller mig, at man kunne skrive det ind i en helt normalt I/S kontrakt?

 

Håber der er nogle som kan hjælpe os med dette!

På forhånd tak og rigtig god mandag!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis personen er dum nok til at indgå en sådan aftale, så er der ikke noget til hindrer for dette. Husk arbejdsskadeforsikring mv. til personen.

Der skal så i en aftale tydelig defineres hvordan overskud opgøres mv.

Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Whiskey:
Hvis personen er dum nok til at indgå en sådan aftale, så er der ikke noget til hindrer for dette. Husk arbejdsskadeforsikring mv. til personen. 

Der skal så i en aftale tydelig defineres hvordan overskud opgøres mv.

"Dum nok"? - Hvordan kan du sige det, når du ikke kender aftalen?

Vi er godt klar over at der er en del ting, fx arbejdsskadeforsikring.. Men vi kunne rigtig godt tænke os en person som var ligestillet med os, så vi slipper for alt det. (HVIS det er muligt - det er hvad vi er igang med at undersøge). Spørgsmålet var så bare, kan man det, og hvordan. 

Fra Hasselager
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Givet at i tjener penge, kan i jo regulere jeres overskud som i vil det. I kan hæve jeres egne lønninger i sidste del af året, eller med andre krumsprint reducere overskudet i firmaet i det pågældende år. Derfor er det en ret farlig aftale for jeres kommende medarbejder at indgå. Jeg tror at det er det som Whiskey henviser til ovenfor.

Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Højgaard Rasmussen:
Givet at i tjener penge, kan i jo regulere jeres overskud som i vil det. I kan hæve jeres egne lønninger i sidste del af året, eller med andre krumsprint reducere overskudet i firmaet i det pågældende år. Derfor er det en ret farlig aftale for jeres kommende medarbejder at indgå. Jeg tror at det er det som Whiskey henviser til ovenfor.

Det har du selvfølgelig helt ret i, tak. Sådan forstod jeg bare ikke Whiskey svar. :)

Det vil jeg naturligvis prøve at få formuleret i en kontrakt, så vi ikke bare kan gøre det. (Hvis det er muligt at få formuleret).

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Højgaard Rasmussen:
Jeg tror at det er det som Whiskey henviser til ovenfor.

Yes

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tilslutte mig den med "hvis den "ansatte er dum nok" for jeg tror en sådan aftale er noget nær umulig at lave, uden den sætter helt tossede bånd på hele jeres drift

HVIS den ansatte vil vente 12+ måneder på sin løn, og være motiveret, så vil I ikke slippe for arbejdsskadeforsikring, skatteindberetning, ATP og og og -. Den ansatte vil stadigt være "ansat"

Eneste alternativ er at den ny bliver del af jeres I/S - medejer, for så får denne jo % af overskud og det er alt. Det forudsætter, helt som det er allerede nu, at I har en super ejeraftale, for allerede nu ville det være en dødsynd at undvære http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der var måske en mulighed mere, da der alligevel skal betales skat, mv., at i ansætter den pågældende nye medarbejder på ren provision, som svarer til de forventede 10% af overskuddet i selskabet ?

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld mit sene svar, men jeg ser en bedre mulighed for mig...

Hvorfor giver i ikke en % af omsætningen. Hvis i ved i de seneste 12måneder har omsat for f.eks. 1mio, så ved i også hvilken % der er fair at udbetale og stiger arbejdsmængden så stiger den ansattes løn tilsvarende.

Så får i ham potentielt til at arbejde lidt billigere i starten hvor i har brug for det er billigt.

I må selv sjusse jer frem til hvad i skal tage hensyn til, jeg ved jo ikke hvad personen skal lave, men i kunne jo sige til der pakker at han får en % af værdien der går igennem ham. Så tager i jo højde for at i senere laver så meget at der ansættes flere. Der kan være andre ting.

Så slipper du for at gøre ham til en del af virksomheden, og kan selv sikre dig at hans løn ophører, når hans arbejde ophører for firmaet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)