Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsforsikringer - opkrævning er anderledes end tilbud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg anmodede et forsikringsselskab om 4 tilbud på diverse forsikringer.

Disse kom som vedhæftede filer, som jeg printede ud og underskrev/accepterede.

Så kom opkrævning på disse og de 2 var dobbelt så dyre som underskrevne tilbud.

Jeg har nu 3 gange, skriftligt anmodet om korrektion af disse. Der kommer intet svar? Kan jeg flytte dem til et andet selskab, der har afgivet en fordelagtig pris? Underskrifter er foretaget i november 2016.

På forhånd tak.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ikke bundet af en opkrævning som er dobbelt så dyr som det tilbud forsikringsselskabet afgav, men der må være noget galt.

Jeg ville skrive en mail til direktionen i selskabet, efter først at have ringet til selskabet og forhørt mig om hvem jeg skulle stile mail til.

I brevet/mailen, skal du henvise til de gange du har skrevet til selskabet og reklameret og gerne vedhæfte kopi af dine breve.

Giv dem en kort frist på 5 dage og oplys at du ellers betragter aftalen som misligholdt af selskabet og dermed ophørt, hvorefter du vil indgå aftale med et andet selskab.

Skulle sagen ende i retten, står du stærkt med et skriftligt tilbud som er accepteret af dig men misligholdt af selskabet.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder jo som noget er galt i alle fald -- at der ligger andet aftalt eller andre forhold er ændret, men det burde så være med i aftale og police - og kan I ikke komme overens så er der jo altid forsikringsankenævnet http://ankeforsikring.dk/klageguide/Sider/klageguide.aspx 

Du kan ikke bare uden videre indgå en anden aftale uden at sikre dig den første er afsluttet, det vil kunne give dig problem. Det vil det nye selskab også fortælle dig, De vil vide, at den gamle skal være afsluttet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar

Jørgen:
Jeg ville skrive en mail til direktionen i selskabet, efter først at have ringet til selskabet og forhørt mig om hvem jeg skulle stile mail til.

2 email er stilet til afsender af tilbud, 1 brev er fremsendt med post til hovedadresse med kopi af accepterede tilbud. Og med kopi af al korrespondance fra min side af.

Giv dem en kort frist på 5 dage og oplys at du ellers betragter aftalen som misligholdt af selskabet og dermed ophørt, hvorefter du vil indgå aftale med et andet selskab.

Der er nu modtaget en opkrævning via email, som også er væsentlig højere end aftalte. Derfor anvender jeg ovenstående tekst i sidste henvendelse.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit svar.

Cookie - John Hannover:
Du kan ikke bare uden videre indgå en anden aftale uden at sikre dig den første er afsluttet, det vil kunne give dig problem. Det vil det nye selskab også fortælle dig, De vil vide, at den gamle skal være afsluttet

Den er jeg helt med på.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Vil lige gøre denne tråd færdig. Efter samråd med det nye forsikringsselskab, skulle jeg indbetale det som er anført i tilbud. Dette er blevet afvist og alle forsikringer er "ophørte". Dermed kunne det nye forsikringsselskab træde til med få timers varsel.

Hermed sparede mit firma Kr. 9.500,00 om året.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)