Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp! moms af vare lager ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

heeej aminoer.

 

vil da lige starte med og beklage det nok lidt dumme spørgsmål..

jeg har fået købt mig et lager hjem af produkter fra uk. jeg har købt det uden moms, og når jeg sælger trækker jeg selv de 25%ekstra til og dem indberetter jeg selvføligelig til skat/moms.. MEN vis ikk jeg har solgt det når momsen skal indberretes, skal jeg så stadig betale moms af hele mit lager eller er det først ved salg ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ved indkøbet bogfører du som importmoms. Importmoms EU og det er 25% af værdien under salgsmoms og så - når det er til momspligtig brug - helt samme 25% under købsmoms. Det vil de fleste programmer gøre automatisk ved brug af konto for varekøb EU

Dermed har du ingen momsudgift men blot en indberetning af samme beløb under importmoms/salgsmoms og købsmoms som udligner hinanden 

Når du sælger din vare, lægger du moms på, og så får du en salgsmoms men jo først når du sælger

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

super tak john!

jeg har hentet mig et regne program og det fungere bare perfekt så har styr på og alt det med ímportmomsen osv.

var bare i tvivl om jeg sku købe for alle mine mønter lager eller om jeg sku husk lige og ha 25% liggende af det fulde beløb jeg køber lager af som jeg ku stik moms når kvartalet var over.. men vis det først er ved salg som jeg os gik lidt ud fra er det super :D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo dit valg - generelt er regneprogrammer ikke i nærheden af regnskabsprogrammer med importmoms osv. Det eneste der er med dit lager, er at det jo ikke giver fradrag selve købet - i dit årsregnskab, hvor du skal medregne lagerværdien i status - men der er ikke en omkostning ved importmomsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

mente os regnskabs program, bruger dinero går ud fra det er sådan et program du mener ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Iversen1987:

mente os regnskabs program, bruger dinero går ud fra det er sådan et program du mener ?

lige præcis

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)