Du kan evt lave en kreditnota på den defekte - og så en ny faktura på den nye. På den måde får kunden korrekte papirer og samtidigt har du dit regnskab korrekt og dermed jo naturligvis et lager der nu er gået ned med 2 varer og dermed fradrag for begge varer. Du bør evt dokumentere, at du destruerer den defekte vare de får retur
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Men i følge revisoren får jeg fradraget via min købsfaktura via leverandør. I følge revisor kan jeg ikke få fradrag når jeg giver en ny varer.
giver kun mening hvis din leverandør giver dig en gratis erstatningsvare, som du så giver din kunde - for så har du ikke fradrag - men hvis du skal smide en vare ud/destruere den , når den kommer som returvare, så er det vareforbrug. Der må være noget med at leverandører giver dig ny vare også - ellers hænger dit spørgsmål - eller revisors svar ikke sammen
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER