Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn taget. " Skal man købe det med - streg?" eller finde på noget andet? HJÆLP

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 35
Fra  Dodsbo-hjælpen.dk Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, 

Har lige brug for en hjælpende hånd her. 

Har fundet et domænenavn, som jeg tænkte kunne være ret godt til firmanavnet "Danskantik", domænet er ikke i brug, men er ejet af en anden. Jeg har været i kontakt med vedkommede angående navnet, men han ønsker ikke at sælge det eller på anden måde gå af med det. 

Nu er mit spørgsmål om man kunne være fræk at købe navnet Dansk-antik.dk i stedet og lave SEO på det og bruge det som firmanavn i stedet. 

Vil i tro det kan give problemmer eller må anden måde være dumt? eller er det bare at kaste sig ud i det?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da nok en god ide, sålænge du ikke krænker nogens rettigheder, herunder hamses, som har domænet, eller du på en eller anden måde kan blive forvekslet med andre. Jeg synes desuden, at det da er bedst med "-". Jeg læste det først som dan-skantik :-D

Jeg ser, at det er en privatperson, som 'ejer' domænet, og at der findes en virksomhed, som hedder "DANSK DESIGN OG ANTIK ApS" og at det ikke ser ud til at være den samme - med det ved du selvfølgelig godt.

Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 35
Fra  Dodsbo-hjælpen.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for din besked. 

Tænker egenlig du har fuldstændig ret i det du skriver, synes egentlig også det ser pænest ud med - streg. 
Ulempen er måske bare at man godt kan blive forvekslet, hvis han begynder at lave noget på domænet. 

Har set der er en der hedder Dansk design og antik, det er dog en anden privatperson som har danskantik:-)
Man kunne også i stedet købe "danskantikogdesign.dk" som også er ledigt. hvad ville du anbefale her?


Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk-antik.dk 😊, hvis dantik.dk er taget😃

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke sige entydigt hvem der har retten, men navnene må altså ikke ligge så tæt på hinanden når det er samme produkttyper.

Hvor længe har danskantik ejet navnet? De må ikke holde på navnet så andre ikke kan bruge det. Gør de det så kan du blot oprette firmaet(!) danskantik og bede om at han udleverer domænet.

Tilmeldt 12. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes helt bestemt at dansk-antik.dk med "-" ser bedre ud end unden bindestreg. 

Held og lykke med det. :o)

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Både visuelt og ikke mindst SEO mæssigt er dansk-antik.dk optimalt
Når domænet er ledigt og Dansk Antik ikke er et registreret varemærke, er der ikke noget at komme after

Tilmeldt 30. Sep 16
Indlæg ialt: 35
Fra  Dodsbo-hjælpen.dk Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle, 

Tusind tak for alle de gode svar. 
Jeg har nu købt Dansk-antik.dk og igang med at oprette navnet i CVR og bygge hjemmesiden. 
Han har haft navnet i mange år og det bliver ikke brugt. (det er ikke online)

Hvor og hvordan kan man søge efter navnet? 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)