Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fremtidens iværksætteride. trådløs strømtilførsel.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej folkens Smile jeg har en rigtig god iværksætteride som kunne være en forebyggelse på femtidens elektroniske og tekniske apperater. Men jeg har brug for hjælp til at komme videre med ideen, da jeg ikke helt ved hvordan jeg skal starte det op eller hvor.

Hvad er det, der er mere irriterende end at man skal finde et bestemt sted at oplade sin mobiltelefon, eller at skulle stille sit tv eller anlæg et bestemt sted i et rum, for ikke at skulle have et langt kabel tværs gennem lokalet, som man konstant snubler over. Eller når man skal støvsuge og at ledningen ikke er lang nok. Eller når man skal folde en ledning ud og den bare er viklet ind som en kluddermor og man skal bruge gud ved hvor lang tid på at på den rettet ud så man kan bruge den. Jeg er sikker på at jeg ikke er den enste der er træt af lange indviklede kabler.

Men her er så min ide. TRÅDLØS OPLADNING ELLER STRØMTILFØRSEL.
der er sikkert nogle der har tænkt det samme som mig og som sikkert også er igang med ideen. Men hvis man kan opfinde et apperat der giver trådløs strøm til diverse el-apperater så er det slut med at være afhænig af længden på ledningen, og snuble over kabler og sidde fast i dem, og være tvunget til at placere tingene et bestemt sted fordi ledningen netop ikke er lang nok eller for at undgå at kablet ligger tværs gennem lokalet. 

Jeg tror at det kunne være løsningen på en af nutidens og fremtidens største problemstillinger.
Og ligesom der findes trådløs internet via. en router og allerede findes små trådløse opladningsteknikker til mobiltelefoner og elbiler, så kan man også opfinde et apperat man bare sætter i stikkontakten og indstiller det bestemte el-apperat og så er der strøm til. Og så kan man placere det hvor man vil og man kan rykke rundt på det som man vil uden ydeligere problemer.

Men jeg har brug for hjælp til at komme videre med ideen jeg ved ikke helt hvordan eller hvor jeg kommer videre med det, så hvis der er nogle herinde der kunne give mig noget feedback på ideen og eller rådgivning til hvordan jeg kan bygge det op? Smile

På forhånd tak.
Mvh. Mike.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mike.

En ide:

Lav en prototype af din trådløse-opladnings mekanisme og vis den til potentielle investorer.

Alternativ kan du lave en beskrivelse af mekanismen og ansøge om et patent, det koster dog penge.

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Det er en super god ide du kommer med der, men det er altid nemt at komme med en god ide hvis teknologien ikke sætter grænser. Jeg kan ligeså godt foreslå dig ikke at spilde din tid på denne ide, da det på ingen måde, ikke engang for de dygtigste videnskabsmænd i verden ville være muligt at lave. Trådløs strøm er ikke noget man bare lige smækker i stikkontakten og så har man pludselig strøm til alt i huset. Det ville være en revolutionerende opfindelse men kommer ikke til at ske på det niveau i meget meget lang tid.

Trådløse opladere fungere gennem induktion og kræver altså at opladeren og apparatet ligger op af hinanden. Denne elektromagnetisk ladning kan ikke sendes over lang distance da bølgerne spreder sig i alle retninger og dermed går der meget strøm til spilde. Det er lykkes nogle forskere at få en pære til at lyse op fra nogle få meters afstand ved at koncentrere det magnetiske felt i én retning. Men det ville stadig ikke være optimalt at rende rundt i sit hus med koncentrerede elektromagnetiske felter flyvende om ørene på en, der ville være en hvis sundhedsskadelig risiko. 

Der er en grund til at alt har ledninger, og en grund til at alt har batterier. Det burde du vide, så er faktisk lidt i tvivl om du laver sjov. Det er ik for sjov at Elon Musk er igang med at bygge verdens største batteri fabrik, havde trådløs strøm været en mulighed så havde han nok fokuseret på at udvikle på det også. 

Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

tusind tak for svar Smile det hjalp mig meget Yes
og er godt klar over at det ikke er det nemmeste projekt og derfor heller ikke er kommet til verden endnu. Men det vil ikke få mig til at opgive.

Og ved også godt at der er en sundhedsskadelig risiko ved for stor en udsættelse for elektromagnetiske felter men det er kun skadeligt i en bestemt mængde, og vi er allerede udsat for elektromagnetisk stråling hver evig eneste dag. Når man sender sin seneste statusopdatering eller ringer til vennerne skal din mobil, kontakte telemasten, og det foregår via usynlig elektromagnetisk stråling. eller når man starter sin bil, eller når man skal have en MR scanning på hospitalet bliver vi udsat for elektromagnetisk stråling. Og ordet stråling kan godt vække en frygt hos mennesker fordi man tit sammensætter det med ordet kræftfremkalende.
Men ifølge forskernes viden idag er elektromagnetiske felter ikke stråling, som vi kender det fra ioniserende (radioaktiv) stråling. Ioniserende stråling omdanner atomer eller molekyler i det væv, som strålerne passerer, til ioner og påvirker derved cellernes arvemateriale hos mennesket. Elektromagnetiske felter er ikke i stand til at omdanne atomer eller molekyler til ioner, og derfor er der ikke meget, som tyder på, at elektromagnetiske felter udgør en risiko for at få kræft. og jo længere væk fra området man kommer fra udsendelsen af bølgerne jo mindre skadeligt er det.

Og ved godt at jo længere væk man kommer, jo sværre vil det være at opfange signalet det er også derfor man tit og ofte heller ikke kan få signal på sin mobil ude i en skov. Og det er også et projekt der skal arbejdes på og laves prøver.

men tusind tak for svaret jeg skal selvfølgelig nok tage det til mig og huske det.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaeh du har allerede flere end 10 konkurrenter og by the way så er alt lys et elektromagnetisk felt.

Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

tjaaa, i har nok ret Smile det kan godt være at jeg bare skal drope det og finde noget andet.

men tak for svar alle sammen, i har gjort mig klogere Wink  

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi-Fi stråling og GSM stråling er ikke sundhedsfarligt grundet den lave frekvens / lange bølgelængde.

Men det er eksempelvis X-Rays netop fordi det er, som du skriver, ioniserende stråling. Du kunne teknisk set godt lave en ikke ioniserende stråling med høj amplitude som kunne bruges til trådløs opladning.

Faktisk har dette været i brug lige side der første Radio Master med AM radio hvor signalet var stærk nok til at kunne drive høretelefoner.

Fra Ikast - Silkeborg
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er jo rigtig god.
Du kan starte med at læse om Nikolas Tesla - han var inde på noget af det samme.
Elektromagnetisme og resonans vil også være gode emner.
Og endelig kan du studere de standarder der allerede findes, fx QI, der er den mest udbredte til fx mobiler.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er vist ikke den første med den idé :) Tjek hr. Tesla:

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

nvedel er inde på det rigtige....det du søger hedder QI wireless charger.

Selve chargeren sætter du til strømmen og så kan du bare lægge din telefon eller ipad ovenpå charger padden.

I princippet kan man vel godt med den rette model, indbygge chargeren i væggen, men så skal den være stærk nok til at transmittere strøm hen til din enhed - der tror jeg ikke vi er endnu.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)