Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv feedback på seo i forhold til min hjemmeside

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander. :)

Tak for dine fine svar. Har du nogle kommentarer til det jeg har svare til din kommentar? :)

Med venlig hilsen

Mark Källstrøm

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Det kræver lidt af en forklaring til nogle af dine spørgsmål, men jeg skal nok prøve at svare på dem så godt jeg kan, det bliver dog først i morgen.

Hav en god aften.

Mvh. Romanovich

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Det er korrekt, der er utrolig mange forskellige faktorer der spiller ind når og hvordan man ranker på google. Nogle kender vi, mens andre ikke.

Punkt 1

Det er korrekt, jeg kom til at teste den fra et andet land. Så her trækker jeg mig tilbage. Det ser fint ud på dette punkt.

Punkt 2

Jo det er helt naturligt, men hold det stadig på et lavt tal. Google finder på flere og flere faktorer som den bedømmer ens hjemmeside på. Derfor er det også vigtigt at tænke grundigt over ens artiklerne url navne før man poster dem. Det er bare som en bemærkning for fremtiden ikke andet.

Punkt 3

Ja det vil ske at nogle du linker ud til pludseligt lukker artiklen ned, rykker den eller lukker hele siden ned. Dette skal du dog være opmærksom på. For det er ikke særlig godt at vise google at man linker ud til ”døde” sider. Der findes flere forskellige værktøjer til dette. Personligt bruger jeg ”Screamin frog” den kan en del mere end bare vise døde links. Det er et gratis program op til gennemsøgning af 500 elementer på ens side, skal du kontrollere flere, så skal du betale lidt.

Punkt 4

Korrekt, dette skal også rettes.

Punkt 5

Jeg kender desværre ikke Squirrly SEO plugin, jeg bruger yoast seo plugin som kan det man skal kunne med en hjemmeside.

Punkt 6

En ting du ikke skal, det er at se hvor dårligt dine konkurrenter gøre det. Det er meningen at du skal overhale dem. Netop fordi der er så mange faktorer så er jeg sikker på at de er bedre på andre punkter end dig. Grunden til at de ikke er ramt af det endnu, det er fordi vi er lille danmark. Vi kan stadig slippe af med de mere mærkelig/sjove/kedelige fejl. Tag dog ikke fejl, det skal nok komme det tager bare lidt længere tid end lande som USA. Bedre at være forberedt end at vente. På den måde er du også fremtidssikret.

 

Punkt 7

Igen er det bare at vente.

Punkt 8

Nej det er det ikke. Det er ikke så meget antal af links, men antal af de forskellige domæner som ligger i forskellige lande. Det er bare så du lige tænker over hvor du linker fra fremover. Tag fat i nogle danske sider og gør det der, og selvfølgelig helt med nogle der er i samme felt som dig. At du linker fra en hjemmeside der handler om sko får du næsten intet ud af.

Punkt 9

Denne bemærkning fra min side er som en advarsel. Den stopper ikke bare her fordi der vises en stor reklame. Den bliver forplantet videre til andre faktorer. Mange mennesker bliver vildt irriteret over at få stukket en sådan en stor reklame frem i hovedet især på en mobil. Nogle smutter endda fra din side. Hov, her rykker det over til en anden faktor, nemlig ”bouncerate”. Hvis google kan se at folk er der i kort tid smutter hurtigt fra din side, jamen så bliver du også sat ned i google. En faktor kan sagtens blive til flere, bare så du er klar over det.

Punkt 10

Naturligt? Måske for dig ja, men hvordan ser google på det? Når folk linker til hinanden uden at det er aftalt. Så er der 1000 forskellige metoder at gøre det på. Mange af dem lander på selve på de specifikke”konkurrencer” i dit tilfælde og ikke kun på forsiden. Husk at google skal se det som en naturlig linkbuilding. At se flere hundrede links til forsiden fra amino, virtualcustoms.net og blogarama som også ligger i usa. Det er ikke naturligt, Der ved google godt at det er noget du gør.

Håber det var ok svar på dine spørgsmål.

God dag.

Mvh. Romanovich

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander.

Tusind tak for de dybdegående svar :)

Det har fået mig til at reflektere en del over de ting jeg laver :)

Jeg ville jo gerne have lavet siden ultra-brugervenligt hvor folk direkte fra forsiden kunne klikke direkte til konkurrencerne, men det kan ikke umiddelbart laves uden at jeg mister trafikken ind på siden/indlæggene og dermed mine organiske placeringer + e-mail opt-ins + indtægter fra annoncer...

Blivenvinder .dk gør det, men de har virkeligt mange tomme sider og ikke rigtig så meget organisk trafik - Hvorfor de må betale for annonceringen.

Lidt af et dilemma :)

Men tak for dine tanker omkring det hele :)

Punkt 3:
Jeg bruger en Chromebook, så et værktøj som Screaming Frog, hvor man skal downloade og installere er desværre ikke muligt for mig.. Hvad findes der af online tools der kan spotte døde udgående links fra min side? 

Punkt 5: 
Jeg har været i kontakt med Squirrly der siger at der kommer noget i næste opdatering der kan forebygge dette så jeg undgår duplicate content.

Punkt 6:
Hvordan sætter jeg nemt no-index, follow på tomme sider som kontakt-siden - Uden at skulle ind i alt muligt kode... Kunne ikke se en funktion inde på indlægget der kunne gøre det..
Hvordan spotter jeg flere tomme sider?
- Jeg er ret sikker på at mange af mine indlæg har min. 100 ord - Og nye indlæg jeg udgiver har ofte over 300 ord.

Punkt 8: 
Min nuværende linkbuilding har meget fokus på danske sider, så andelen af udenlandske adresser vil blive mindre.. Jeg skriver og får skrevet lange indlæg, så jeg kan videreføre relevans selvom siden der linker ikke nødvendigvis handler om konkurrencer - Dem er der ikke så mange af ;)

Punkt 9:
Ja, du har helt ret. Jeg har eksperimenteret lidt frem og tilbage med at have den i toppen - Og ikke have den i toppen - Og det lader ikke til at være dette der er den afgørende faktor... Det er svært at sikre at brugerne bliver på siden, når jeg samtidigt gerne vil have dem til at klikke videre :)

Jeg ville jo helst linke direkte til konkurrencerne fra forsiden, men så ville jeg ikke kunne ranke på de forskellige søgeord jeg har lavet indhold til..

Når nu mine rankings bliver bedre inden for de næste par måneder via min linkbuilding, så vil jeg klart se på om der er sådan nogle ting der kan gøres anderledes.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark.

Punkt 3.

Jeg bruge noget der hedder ”Broken Link Checker” som er et wordpress plugin. Jeg ved dog ikke om den også registrer med udgående links og ikke kun det interne, du kan lige prøve det er hvis det er.



Punkt 5.

Ja her kommer det jo helt an på hvornår deres, nye opdatering kommer. Igen må jeg fremhæve Yoast seo plugin der kan alt det du har brug for. Det er det SEO plugin der bliver brugt af flest mennesker med Wordpress hjemmesider.

 

Punkt 6.
Samme som i punkt 5.

100 ord i dag er ingen ting. Jo flere ord du kan placere i et indlæg af betydning og ikke bar fyld desto bedre. Ser man på de mennesker der arbejder med affiliate, så kan en artikel sagtens være på 6000 ord. Jeg er godt klar over at du på ingen måder kan smide 6000 ord ind om diverse konkurrencer. Det ville dog hjælpe.

 

Lige 2 ekstra råd til din forside.

1. Overskriften ”Velkommen til konkurrencer Nonstop” hvor du har spørgsmål som du svarer på hvor man kan åbne op for ”bjælkerne”så som: ”Hvad er Konkurrencer Nonstop?”. Lav det om!

Google nedprioriterer tekst der er ”skjult” altså ikke kan ses med det samme. Du vil få mere værdi ud af din tekst hvis du fjerner luk ned og op funktionen. Lav det som direkte tekst på siden.

2. Du har et link til CO2 Neutral. Det er fint du viser at du støtter det. Linket er et stærk link. Du får desværre ikke særlige meget ud af det. Det er det samme hvis du tager i byen med en af dine venner og i bare bytter øl. Så har i samme mængde øl igen. Hvis du fjerner dit link til siden hvor du får linket fra, vil du få meget mere værdi ud af det. På nuværende tidspunkt er det nærmest lig med 0.

Det var det for denne gang.

God dag.

Mvh. Alexander

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt. Tusind tak for hjælpen :)

Jeg må hellere lægge teksten ind direkte i stedet for den der åbne funktion..

God dag til dig også ;)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)