Hej Alexander.
Tusind tak for dine fine og grundige svar.
Der er jo mange rankingfaktorer i spil og jeg har et par uddybende spørgsmål/kommentarer til det du har fortalt mig, som jeg håber du kan svare på.
Punkt 1
Mine tests i Pingdom - Sweden siger omkring 900 ms. - Første gang kan den måske være lidt over 1, men jeg synes stadig det er en ok tid. Jeg betalte en wordpress udvikler for specifikt at lave hastigheden, og han siger det er svært at gøre den hurtigere end den er nu.
Punkt 2
136 redirects internt... Er det når jeg f.eks. har ændret navnet på et link fra /quickchancen-dk/ til /quickchancen/ ?? - Er det ikke naturligt at der skal redirectes en gang imellem?
Punkt 3
Jeg har jo skrevet over 600 indlæg hvor jeg mange gange linker ud til andre virksomheders konkurrencer - Da nogle af dem er enkeltstående kampagner der udløber, vil jeg med tiden komme til at linke til en tom side... Er der et tool hvor jeg kan spotte dette, så jeg kan fjerne udgående links manuelt?
Punkt 4
Vel det samme som nr. 3?
Punkt 5
Jeg har Squirrly Seo plugin - Jeg har netop sendt din kommentar videre til deres support, så de måske kan svare mig på hvordan jeg kan undgå Duplicate Content. Er der en funktion i Wordpress der kan gøre at jeg undgår den laver de her mapper med år og måned?
Punkt 6
Denne her er du nødt til at forklare mig... Hvis tynder sider bliver slået ned på, så burde jeg for længst have overhalet konkurrenten konkurrencer .dk - Han har i hvert fald 30 kategorier uden indhold. - Google kan vel godt forstå at man har en kontakt side med de vigtigste informationer uden så meget tekst?
Punkt 7
Ja, jeg har afhændet de fleste og har pt. kun Billige-Billetter tilbage. Det går nok, når det ikke er mere.. Min konkurrent (konkurrencer .dk) har væsentligt flere lignende konkurrence sider, men det er vidst bare en fordel for ham indtil videre...
Punkt 8
Jeg tror at grunden til at de fleste links kommer fra udlandet er fordi jeg benytter Blogarama.. Det er her jeg har flest links fra.. Nr. 2 er Amino.. Er det bedst helt at lade være med at bruge den?
Punkt 9
Mine rankings faldt i december og har ikke nødvendigvis noget med denne 10. januar-opdatering at gøre... Jeg er også meget påpasselig med at fjerne alle mine muligheder for at konvertere besøgende, herunder til e-mail listen og på mine ads.
Dem jeg benytter (Optinmonster) har skrevet en guide til det.. Kan læses her:
Jeg har plukket 2 statements derfra:
"In Google’s announcement, they mention that banners that use a reasonable amount of screen space and are easily dismissible would not be affected by the new signal."
"Google uses hundreds of signals to determine the ranking of a page. This is just one of the many factors, and it is not a strong one."
Hvis dette er rigtigt, ja så er det ikke derfor mine rankings faldt.. Der er større sandsynlighed for at det er pga. de mange tekniske fejl på hjemmesiden og for lidt links. (Tekniske fejl i december: 7300 fejl i hentry opmærkning, missing author mv., HTML forbedringer: Identiske metabeskrivelser, Korte metabeskrivelser, Identiske titeltags, uden titeltags mv. - Den ene havde 1200 fejl., Ikke angivet viewport 178 fejl + mange blokerede ressourcer + Hastighed på website var omkring 3-4 sekunder)
Mine opt-in formularer (pop-ups) er nemme at lukke og dukker først op efter 20 % scroll... Kan godt være at den i toppen fylder meget på mobile enheder, men den er også nem at lukke... Jeg skal jo stadigvæk have opsamlet de leads der kommer ind, så det er jo lidt af et dilemma - Hvorfor jeg også skal være helt sikker på hvad jeg laver, så jeg ikke går glip af signups.
Punkt 10
Forsiden er jo også min hovedindgang, så det er vel helt naturligt.. Jeg er dog begyndt at linke lidt til de af mine indlæg der forventes at kunne give meget trafik.
Jeg har hentet et plugin der automatisk laver interne links, det burde også hjælpe lidt.
Tusind tak fordi du har givet dig tid til at kigge på mit website.
Med venlig hilsen
Mark Källstrøm
Konkurrencer Nonstop