Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en MBA trækkes fra i skat?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ødis v. Kolding
Tilmeldt 21. Mar 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har min egen enkeltmandsvirksomhed, hvor der kun er mig. Jeg påtænker at læse en MBA. Kan udgifterne hertil, ca. 160.000 - 200.000 kr. trækkes fra i skat?

// Stensgaard

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er ned. Som udgangspunkt kan du kun trække uddannelSe fra i skat, hvis det er for at vedligeholde din faglige uddannelse.

En mba må blive betragtet som en videreuddannelse af dine faglige kvalifikationer, medmindre du allerede har noget der minder meget om i baggagen. (Tør jeg sige uden at kende dig)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe Stensgaard Clausen:

Hej :)

Jeg har min egen enkeltmandsvirksomhed, hvor der kun er mig. Jeg påtænker at læse en MBA. Kan udgifterne hertil, ca. 160.000 - 200.000 kr. trækkes fra i skat?

// Stensgaard

klart nej vil jeg mene- Kun egentlig nødvendig uddannelse til en eksisterende bestående uddannelse - og en MBA vil givet være ny viden/uddannelse og dermed ikke fradrag (ganske som en sygeplejerske ikke kan stifte virksomhed og trække en uddannelse til læge fra)

Ellers ville vel alle stifte virksomhed hvis de fik lyst til en MBA og få staten til at dække 40-50% (og samme med elektriker for den sags skyld)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Oct 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

https://skat.dk/SKAT.aspx?oID=221057

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Accounting Solution:

https://skat.dk/SKAT.aspx?oID=221057

Ja sjov og vel lidt en pendent selv om anden tid og  fradrag for en måske mindre VMO på 14.000 - for en ansat der blev bedt om at tage uddannelsen og selv stod for en del og  som der står - er er lagt vægt på, at klagerens oprindelige afdeling blev nedlagt og en ny oprettet. Han fik ansættelse i den nye afdeling. Formålet med uddannelsen anses at være sikring af selve indkomstkilden  

Det er jo nok det som er vippepunktet - er det sikring af selve den eksistrende indtægtskilde i trådstartes enkeltmands

Det kunne jo være område for bindende svar - fradrag i enkeltmandsvirksomhed til MBA - og endeligt noget med om forudgående uddannelse og karakteren af den Master Kunne da være sjovt at få svar selv om det jo så koster lidt penge.  Jeg tror ikke på den

Kunne være sjovt hvis andre af de gode eksperter i skat ville melde ind også?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Umuligt at svare entydigt på med de oplysninger der gives. Hvis du kan argumentere for at en MBA er en ajourføring eller vedligeholdelse af din faglige viden eller uddannelse er der fradrag. Du har bevisbyrden for at du opfylder betingelsen for fradrag.

Udgiften til en MBA kunne nok berette de få hundrede kr som et bindende svar fra SKAT vil koste.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)