Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første iværksætter idé

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude!

Jeg faldt over denne side, og fandt den perfekt til at hjælp til min idé som jeg har tænkt på i et stykke tid nu.
Jeg er 20 år, og blev student fra HHX i sommers, og siden jeg har var helt lille har iværksætteri været noget jeg altid har vidst jeg ville kaste mig ud i.
Jeg er typen der elsker at lave noget, derfor er jeg allerede igang med min videre gående udd. men det stopper mig ikke for at sætte liv til min idé.

Problemet jeg står i, er at ingen jeg kender personligt har/er været iværksætter og det formindsker mine chancer for hjælp ude i den virkelige verden.
Min idé er inden for bryggeri samt salgs branchen (alkohol). Derfor ved jeg at der er masser af lovgiving indenover som jeg ikke ved en pind om.
Udover det har jeg kunne finde noget så simpelt som hvem der kan designe flaskee-designs som jeg har i tankerne. etc.

Jeg er dog ikke på helt bar bund med min idé. Jeg har henholdsvis en fin lille kapital jeg projektet, og udover det har jeg fået en halv aftale i hus med et kælderrum som jeg kan bruge som bryggeri.
Det skal lige understreges at jeg er meget sikker på min idé og er yderst heldig når det kommer til markedsføring af prodduktet da den del er udtænkt.

Håber nogle kan hjælpe derude. (undskyld der ikke er flere detaljer om min idé, har hørt man skal passe lidt på)

//Anders

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nar:
udover det har jeg fået en halv aftale i hus med et kælderrum som jeg kan bruge som bryggeri.

Hej Det er alfa omega at du sætter dig ind i den gældende lovgivning før du giver dig i kast med nogen som helt da du ellers kan komme rigtigt galt afsted. Du kan ikke bare bruge et tilfældig  kælder lokale, da det skal opfylde en del krav og godkendes af fødevarestyrelsen før du må tage det i brug til fødevare produktion. Udover det bør du sætte dig ind i lovgivningen omkring alkohol og punktafgift pligtige vare. 

Med hensyn til markedsføring bør du nok søge råd/hjælp hos nogle professionelle, da det langt fra er så let at komme ud i butikkerne som mange iværksættere tror. 

 

 

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thumbs up, go for it!

Køber gerne noget sprit når du er klar ;)

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Generelt med fødevareproduktion gælder det, at det skal produceres i godkendte køkkener eller områder. Det er derfor ikke tilladt blot at stable et par gryder ovenpå hinanden i kælderen, som kan producere varer til videresalg. 

Men der er flere muligheder....

1. Hvis du selv vil producere det, så prøv at find et forsamlingshus eller lign., som har et fødevaregodkendt køkken, du kan låne. Det veed jeg kan lade sig gøre, eftersom jeg selv har prøvet; og ganske gratis, hvis du er heldig. 

2. At få andre til at producere for dig. Evt. andre produktioner (hvis de altså ikke har noget imod endnu en konkurrent??). Hvis din likviditet ikke holder så godt, så lav evt. en aftale med en producent

Her er MASSE ting, du skal have for øje; produktionen, afgifter (f.eks. emballageafgift og afgift på alkohol + sukker) og meget andet. Men det kan godt lade sig gøre. Du kan evt. ringe til Fødevarestyrelsen for at høre mere om, hvad der skal være tjek på. Formentlig skal du også have et hygiejnebevis. 

Din idé er garanteret fremragende; se blot hvordan Johan Bülow startede med at producere sine lakridser... og i dag er det en KÆMPE succes! Smile1

Tilmeldt 21. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak Dennis :)

Fra Stockholm
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi drikker også lidt i familien, så hvis du får os ind så nærmer du dig de store drenge ;)

Online Entreprenør indenfor betalningsløsninger, marketing og mere - www.purepaypayments.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)