Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge slik fra Sverige til Danmark

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køre jeg over grænsen og køber 10 kg skal jeg ikke betale afgift køber jeg det og får leveret over nettet så skal jeg betale afgift milevid forskel

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Straaberg:
Det er købers ansvar at betale punktafgifter til den danske stat (bl.a. sukkerafgift, alkoholafgifter etc.). Den svenske butik kan altså roligt sælge til danske kunder. Men de danske kunder skal betale sukkerafgift. Derfor kan det ikke betale sig med mindre man bryder loven og satser på ikke at blive snuppet. http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1648296&vId=0

Endnu et eksempel på SKAT's latterlige inkompetence! De skriver TYDELIGT, at du kun skal betale afgiften, hvis du selv forestår transporten - men hverken du eller jeg tror på at det er sandt. Hvis det sendes med kurerpost af afsender burde man altså være fri for afgiften på 25 kr per kilo, men det er der vist ingen, der tror på.

Anyway, som svensk webshop ville jeg bare give den gas!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Aner ikke hvad der er uklart .- men Subnao har jo svaret perfekt

Tager private selv - til privat forbrug med fra EU er der ikke afgift

Sendes fra EU til private - produkter berørt af punktafgift er der punktafgift at betale - (ganske som du må tage til tyskland og komme hjem med øl og vin, men en nethandel må ikke uden betalt dansk afgift sende sprut - chokolade osv - til Danmark)

Her fra skat http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1946672  og jeg har gjordt sidste afsnit  (ps - viser sig at være harmoniserede punkt afgifter og dette er IKKE harmoniserede

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Feb 16
Indlæg ialt: 84
Fra  Din Hvidevare Repatatør ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

  • Hvis køberen selv forestår varens forsendelse fra udlandet, skal køberen fremsende en mail via TastSelv med oplysning om købet. Herefter modtages en svarmail fra SKAT med oplysning om afgiftens størrelse og betaling. Se i øvrigt guiden "Varer, du skal betale særlig afgift af", der ligger på www.skat.dk under Borger.
  • Hvis sælgeren sender varen (internethandel/postordresalg), skal sælgeren betale punktafgiften og dansk moms

Der står også følgende:

Gaver

Der skal betales afgift af spiritus og tobaksvarer, der sendes fra privatpersoner i et andet EU-land til en privatperson her i landet, fx som gave.

For andre punktafgiftspligtige varer end spiritus og tobaksvarer skal der kun betales afgift, hvis varens værdi uden afgift overstiger 360 kr.

Betingelserne for indførsel af varer fra lande uden for EU er de samme som for told- og momsfritagelse. Se F.A.9 Fortoldning.

Dvs at hvis folk køber f.eks. slik og chokolade for mindre end 360kr pr. pakke de bestiller. Så kan de slippe for afgiften hvis de siger det er en gave ;o) Eller har jeg misforstået noget ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis sælgeren sender varen (internethandel/postordresalg), skal sælgeren betale punktafgiften og dansk moms. 

Linket giver jo ingen mening i denne tråd. Den henviser til de EU-harmoniserede punktafgifter. Det er der jo ikke tale om her.

I forhold til trådstarters spørgsmål så er det bare om at give den gas med salget til danskere. Det er ikke sælger der skal betale hverken punktafgift eller dansk moms. Det er alene et spørgsmål om at den danske køber (under forstået private) via Tast-selv skal anmelde deres køb og så får fremsendt deres opkrævning på punktafgift.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

I forhold til trådstarters spørgsmål så er det bare om at give den gas med salget til danskere. Det er ikke sælger der skal betale hverken punktafgift eller dansk moms. Det er alene et spørgsmål om at den danske køber (under forstået private) via Tast-selv skal anmelde deres køb og så får fremsendt deres opkrævning på punktafgift.

Sorry - godt ses som altid- og ja det er køber som skal angive punktafgift - hvilket vel i princippet aldrig sker er kontrolleres - ved du om der nogensinde er kontrol - for ellers er det jo tom lov?

Det må så også være galt her https://www.morgen.dk/e-handel/online-handel-danmark-udlandet hvor det jo også er OPKRÆVET?

Køb over internettet indenfor EU 

Summe summarum kommer der, som udgangspunkt, ingen uforudsete omkostninger, gebyrer og afgifter ekstra på varer ved online handel indenfor EU.

Når der står som udgangspunkt er det fordi, at hvis du f.eks. køber øl, vin, tobak og chokolade vil der blive opkrævet punktafgift. Det nemmeste er; lad være at købe sådanne varer over nettet i udlandet – det kan sjældent betale sig!

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvilket vel i princippet aldrig sker er kontrolleres - ved du?

Har en formodning om at det har nogenlunde samme bevågenhed som da SKAT i sin tid stillede postkasser op ved grænsen. Det gav vist kun en håndfuld anmeldelser.

SKAT har derimod nogle som følger internethandlen og der er så reglerne om registreringspligt ved fjernsalg når omsætningen overstiger 280.000 kr. Så fanges den svenske butik af dansk registreringspligt - og så kommer punktafgiften også på. Her har SKAT mulighed for at indhente kontroloplysninger fra svenskerne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey - er der en forskel på om sælger står for transporten og dermed punktafgift - eller man selv gør?  Det skal internet handlen jo så sørge for er klart, at køber selv skal arrangere transporten - eller gælder det også forskelligt for harmonerede og ikke harmonerede?  Er det pligt for transportøren hvis sælger står for transporten eller hyr?     http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2234817&vId=0 

Når du køber varer på internettet fra andre EU-lande, står transportøren i mange tilfælde for at betale afgiften. Men du kan også vælge selv at arrangere transporten, og så er det dit ansvar at betale afgifter af varerne.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)