Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruttoløn - tæller feriepenge med eller ej? (boligstøtte)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Jeg skal lige have slået en ting fast, og håber I kan hjælpe.

Når man siger bruttoløn, er det så med eller uden feriepenge?

Eksempel:

Lad os sige der på min lønseddel står "Løn: 28.000", herefter AM beregning, skat, osv. Allernederst er der feriepenge beregning, og der står "Feriegodtgørelse for denne periode: 3.500"

Jeg har altid været overbevist om at bruttolønnen så er 28.000,- men jeg er blevet kontaktet af udbetaling danmark fordi jeg får boligstøtte og de mener jeg har fået for meget. De siger at feriepenge skal lægges oven i lønnen for få bruttolønnen. Så med ovenstående eksempel vil min bruttoløn ikke være 28.000 men i stedet 31.500,-

Er det virkelig rigtigt?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 3. Feb 16
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og nej.

Det er rigtigt at feriepengene skal med hvis det ses over 1 år.
Der er der jo 5 uger hvor du ikke får løn men i stedet de opsparede feriepenge.

Men jeg mener at det er forkert at de de lægger det oveni din månedsløn da du jo ikke får den 12 mdr om året sfa 5 uger uden løn.

Mvh Johnny

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

Jeg synes også det lyder underligt.

Udbetaling Danmark (som udbetaler boligstøtte), får det automatisk indberettet fra Skat og Skat får det jo fra min arbejdsgiver. Er det måske min arbejdsgiver der har indberettet min løn forkert til Skat? Eller er det UD der tager fejl mht. at lægge feriepengene oven i?

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er fastansat, 12 måneder om året, så giver det mening at det er en del af lønnen. Hvis du er timeansat, så er det udover.

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Feriepenge vil altid gå i nul, hvis du afholder alt din ferie, så det skal selvfølgelig ikke med. Det der bliver sat til side, bliver udbetalt under din ferie. Derfor skal det selvfølgelig ikke med i din bruttoløn.

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med UD og fået styr på det.

Tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)