Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af eksisterende fodterapeut virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg står i en situation at jeg og en kollega har besluttet vi gerne vil købe denne klinik som har eksiteret som enkeltmands virksomhed i over 25 år.

I samarbejde sådan at vi kommer til at eje 50% hver og dermed deler alle udgifter forbundet med drivelse af denne fodterapeut virksomhed.

Mit spørgsmål er så hvad kan bedst betale sig for os?

at oprette som selskabsform, og eller noget andet? der er jo mange og det er meget forvirrende syns vi.

Derfor tænkte vi på lige at høre jer herinde hvad i har af anbefalinger.

Det skal siges, at det virksomheden koster at overtage for os smider vi halvdelen i hver og har dermed indskudt x antal kroner, men vi er ikke interesseret i hvis der skulle opstå uvenskaber mm. af vi hæfter solidarisk vi ønsker at hæfter for hver vores del.

Vi håber i vil hjælpe os lidt,

på forhånd tak :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra at i har givet mere en kr. 50.000 for virksomheden og så vil en god ide være at i stifter et ApS hvor købesummen bestemmer hvad kapitalen i selskabet skal være.

I denne situation er det det selskabet som hæfter.

Hvis i bliver uvenner, må den fortsættende anpartshaver, eller en ny køber betale den udtrædende anpartshaver for værdien af halvdelen af virksomheden.

Den udtrædende kan jo sætte sin andel til salg i fri handel, dog med forkøbsret for den fortsættende anpartshaver. Det vil sige at den fortsættende kan overtage den anden halvdel til den samme pris som det vil være muligt at opnå i fri handel.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)