Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af kontorudstyr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg arbejder hjemmefra som konsulent og har et udmærket rum i huset, som vil egne sig til at lave til kontor. Er klar over, at det er nærmest umuligt at få fradrag for udgiften til selve lokalet. Det er fint nok. Men jeg ville gerne investere i et hæve/sænkebord og en rigtig god kontorstol samt en ekstern skærm (eller 2), mus og tastatur, så jeg kan smide laptoppen i en dock, når der skal arbejdes. 

Mit spørgsmpl er, om jeg kan lade virksomheden betale for bord, stol og skærm? Og dermed modregne udgiften i overskuddet og trække købsmomsen fra? Når nu det står i mit eget hjem? 

Mvh Kim

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du sagtens trække fra :-)

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:

Ja, det kan du sagtens trække fra :-)

ikke som sådan uening - men det er lidt vel "sagtens" - for du kan jo ikke bare trække, f.-eks stol og skrivebord fra, hvis det står i en privat stue og skat mener det også kan anvendes privat - Det forudsætter klart, at det anses for KUN at bruges i firmaet. Det er ikke let hvis ikke man har et arbejdsværelse som giver ret til fradrag vil jeg påstå¨. Computer og skærm er lettere - Husk momsen på dem skal deles hvis de også anses for brugt privat (Man har sjældent flere skærme i hjemmet=

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Ja, tænker ogsålidt om det er værd at bøvle med splitmoms, muligt (påstået) privat brug mm. :-/

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)