Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Long shot: Udlejning af ejerlejlighed i København. Hvad gør jeg?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 18. May 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

1000 tak for hjælpen...! Din indsigt har givet et rigtig godt overblik. Nu vil jeg lige tænke lidt. 

Tak igen :)

/Lasse

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Til JACOB

Afdrag er udover de kr. 8.000

(se Lasses første indlæg

"Lejligheden ligger godt - meget tæt på indre by København og er nyistandsat. Vi har totalt set med lån (ikke afdrag) udgifter for cirka 8.000 kroner på lejligheden om måneden."

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej
derfor er der stadig ikke fri mulighed for at sætte lejen som man vil bare fordi den er nyere end 1996. mener forøvrigt også at det ikke er opførelsen før eller efter 1996 men hvornår den første gang er udlejet.
Jeg siger ikke loven er specielt fair. jeg er selv udlejer og kender godt til den urimelige lejelov og den er bestemt ikke blevet bedre efter sidste ændring, hverken for lejer eller udlejer. den blev hastet igennem og alle partier stemte stort set for uden at have sat sig ordentligt ind i tingene.
Du har dog den mulighed at få fat på huslejenævnet og få dem til at forhåndsgodkende din leje. det koster et mindre gebyr men så er du helt sikker på at lejer ikke bagefter kan klage og få medhold i at lejen er for høj, ring til dem og hør nærmere.
Selv om du har et underskud på 1000 om måneden så må man gå ud fra at over tid så vil dit lejemål i gennemsnit være steget mindst tilsvarende hver måned. Jeg har også lejemål som giver mindst lige så meget underskud hvis man regner det hele med. man kan løbe ind i en uheldig lejer som nemt kan ødelægge for 100000 uden man har nogen mulighed for at få dem igen.
Det aller vigtigste du overhovedet skal gå efter, mere vigtigt end hvad du får i husleje hver måned, det er at finde en ordentlig lejer. Først og fremmest en som betaler minimum 3 mdr depositum og derudover en som du føler du kan stole på og tale med så tingene bliver behandlet ordentligt. Det er bare lige et godt råd fra mig.
Mvh
Jacob

Tilmeldt 2. Sep 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Heli-Consult Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse,

du burde kigge på om du kan komme ind under ( noget ala er lejligheden renoveret for x % af værdien ) så kan man leje den ud til post 1996 regler frem for pre 1996 regler. så hvis du har gjort lejligheden i stand så er der muligvis et hul der.

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 258
Fra  sjove-jokes.dk og sjove-vitser.dk Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse, jeg synes virkelig du skulle skrive en mail til mig, så du kan få lejet den ud til det den er værd (8.000). Skriv en mail til mig, så vil du både hjælpe dig selv (med at få en god lejer med god fast løn i fast arbejde) og min kammerat - Win/win.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 48
Fra  Sign City Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er initiativtager til www.forhandlerportalen.dk Kontakt mig via portalen. Mange hilsener Søren Maigaard tlf. 98113677 mail:info@forhandlerprotalen.dk

Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så kan det være ligeså snart i har fået en lejekontrakt at i så klager over lejen.

Hvad er Lasses garanti for at i ikke klager ligeså snart i har en lejekontrakt.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)