Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra hobby fotograf til selvstændig - Hjælp :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Til sommer vil jeg køre 100% på at blive selvstændig fotograf i Århus. Dertil går jeg med en masse tanker og håber, I har nogle gode råd til mig. 

Mit speciale er person / modebilleder og billedbehandling. 

Mine to største dilemmaer er:

1. Nyt firma navn,

2. og skal jeg have kontor der hjemme i starten eller ud på et kontorfællesskab? 


Lige nu bruger jeg mit eget navn som firma navn. Martin Laugesen Photography - www.MartinLaugesen.com Men jeg skifter efternavn til Villadsen i den nærmeste fremtid, så et firmanavn uden et personligt navn er lidt et must.
Jeg er ikke så vild med ord som foto og fotograf, men synes fx. at studie og studio godt kunne inkorporeres. 

Jeg tænker på at starte ud på et kontorfællesskab, hvor jeg får en masse nye "kollegaer", billig kontorplads og mulighed for at låne et fedt fotostudie, når jeg skulle få brug for det. Det er selvfølgelig en meromkostning på ca.3700,-/mdr., men tænker den tjener sig hjem på to områder:
1. Mulighed for stort nyt netværk og kunder = mere arbejde.

2. Lån af fotostudie (gratis) som ellers ville koste 3000,- / dag hvis jeg skulle leje det andre steder. 


Glæder mig til at høre fra jer :-) 
Martin

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ved man her kan leje et konto plads i Odder og det er nok noget billigere end i Århus. Så måske du skulle se nærmere på det her.

Med hensyn til navnet vil jeg passe på med at gøre det for "smart" Så heller personligt.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

2. Jeg ville nok starte uden kontor, med mindre du har en god grund. Hvis du har et rum hjemme, som 100% bruges til firmaet, kan du udgiftsføre det.

1. Foto-gen, fotogeni, fotoforte, kongfoto, foton. Husk, at der nu er rigtig mange 'endelser' på domæner, og ikke kun '.dk'

Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Fra  FOTOGRAF JEANETTE VERDELIN Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med noget som: Trend Studio ? Eller Custom Figures Studio?

Prøver at spille lidt på mode-delen

Ved ikke om det kunne bruges - jeg er selv meget traditionel mht. firma navn :)

Fotograf ved FOTOGRAF JEANETTE VERDELIN

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Mit gamle fotofirma hed "photo tip" - den gang i Tyskland. Det var mere en kameraforretning, men også med et lille fotostudie. Da jeg opgav handelsforretningen og fortsatte som fotograf, skiftede jeg firmanavnet til mit efternavn. Hvorfor gjorde jeg det?

Især portrætfotografi, bryllup, mode og alle disse ting handler jo meget om et godt personlig forhold mellem fotograf og model. Og ikke mellem firma og model. Du skal satse på at du bliver kendt for dine billeder med dit underskrift. Personlighed er alfa og omega i det job! Altså, med mindre du sidder med en masse kapital og har en plan om at åbne et landsdækkende studie med 12 filialer og central billedbehandling i Thailand, så er det din person som bliver afgørende for dit fotostudiets succes. Der er absolut ingenting i vejen med Martin Villadsen Photography. Behold dit gamle websted et stykke tid (som ellers ser lovende ud, synes jeg), parallelt åbner du en ny side og efter et stykke tid videresender du kunderne bare til den nye side.

En grund til: Dit personlige navn er dit navn, og ingen kan tage den fra dig. Noget andet er det med et catchy firmanavn. Er der andre som har et firma i det navn? Er det varemærkebeskyttet? Måske i udlandet, når du nu bruger .com-domain? Har du selv penge nok at beskytte navnet, således at andre ikke kan tage det fra dig? Det bliver nemmere med dit eget navn. Jeg går ud fra, at du vil bruge din tid til at lave fede billeder, og ikke har lyst til at slås med juridiske ting.

Det lyder som om du får gratis adgang til et fotostudie når du lejer et kontor? Hvor heldig kan man være? Men husk altså at studiet er mere vigtigt end kontor, dine kunder er fuldstændig ligeglad med hvor du sidder hen og redigerer billeder. Noget andet er hvor og hvordan du præsenterer dem - men det er altså meget afhængig af hvad for en kundekreds du tænker. Har du altså virkelig altid adgang til dette studie - når du skal bruge det?

Ja men ellers held og lykke med projektet!

Mh Jo

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)