Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk holding ved driftssted i Brasilien

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en god bekendt der er Brasilianer og bor i Brasilien.

Sammen arbejder vi pt på en idé til en service (portal/mobil app) der skal udbydes i Brasilien. Vi vil derfor lave virksomheden / have driftsstedet i Brasilien for at fremstå stærkere ved at have vores driften i Brasilien.

Det er ikke noget problem for mig at blive medejer af en virksomhed i Brasilien. Jeg har boet der tidligere, og haft eget enkeltmandsbvirksomhed der tidligere, og kender reglerne for stiftelse af Ltda virksomheder i Brasilien (der kræves minimum 2 parter hvor den ene skal være bosiddende i Brasilien).

Min umiddelbare tanke er at jeg ville oprette et Holding selskab i Danmark til at være ejer af min andel af virksomheden i Brasilien. Men hvordan rent skattemæssigt? Driften i virksomheden vil være i Brasilien, så vi vil selvfølglig betale vores skat der som vi skal. Men hvordan når overskuddet overføres til mit Holding i DK. bliver jeg så selskabsbeskattet igen, også selv om jeg lader pengene være i Holding selskabet, eller bruger dem til at invisterer i f.eks andre selskaber eller lignende?

Eller vil det være bedre at jeg laver et Dk holding selskab og et DK driftsselskab, og lader det danske driftsselskab stå som ejeren af min andel af virksomheden i Brasilien?

På forhånd tak

Søren

Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der virkelig ikke nogen der ved hvordan det skattemæssigt vil være i den opstilling jeg har lavet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ikke ud til nogen har haft tid - men min første indskydelse er at uanset hvad, så vil der være selskabskat hvis et holding - eller et drift i DK modtager udbytte fra en udenlandsk selskab det ikke er sambeskattet med. Jeg ser ikke forskellen i holding i DK eller et drift yderligere skudt ind hvis ikke det drift står for driften hvad det jo ikke kan, med driftssted Brasilien, så er det jo bare et holding. Ellers kan alle større revisionshuse svare, mod en lille pris

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Udbytte kan som udgangspunkt modtages skattefrit i det danske Holdingselskaber, hvis der ejes mindst 10% i driftselskabet.

Der er enkelte undtagelser til dette hovedprincip, herunder blandt andet hvis der gives fradrag for udbyttet i selskabsskatten i udlandet.

Enig med John i at det ikke giver mening at skyde flere selskaber ind i kæden.

Tilmeldt 17. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal i have begge 2 :-)

-- 

Søren

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg kan se at du aldrig rigtigt fik svar på dit spørgsmål omkring det brasilienske selskab. Som udgangspunkt vil dit udbytte være skattefrit mellem Brasilien og DK, såfremt det selskab du ejer i Brasilien tilsidesættes med et dansk kapitalselskab.

Ellers skal du være opmærksom på at selskabsskatten i Brasilien er højere end Danmark, mens momsen er lidt lavere. Dermed kan der være noget at hente i forhold til, hvis du skal honoreres for dit arbejde, hvis det afregnes i holding eller det braslilienske selskab.

Mvh. Nikolaj

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)