Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR.DK Google Maps

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender til et site hvor man kan fremsøge virksomheder, ala CVR.DK, bare på et kort?
Man kan en smule på KRAK.DK, men det er meget begrænset.

CVR.DK's søgemuligheder er OK men præsentationen af data er dårlig.

Jeg tænkte selv på at kaste mig ud i at trække data ud i CVR og præsentere dem i f. eks Google maps.
På kortet vil man kunne se alle virksomheder, deres størrelser, hvad de laver, m.v.

Jeg tænker man kunne lave en lille forretning ud af denne præsentation?
f. eks et årligt abonnement på 200 kr. 

Spørgsmålet er, er der nogen som har behovet og derved er villige til at betale?

Jeg søger i første omgang at få valideret busisnesen i denne ide :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

De professionelle brugere som anvender data fra CVR, er fuldstændig ligeglade med at se beliggenhed og du får alle relevante oplysninger på CVR.

Skulle du evt. være interesseret i at se beliggenhed, kan du jo nemt google dig frem til vejbilleder.

Ingen med alle sanser i brug kunne efter min opfattelse finde på at betale for noget man kan hente gratis.

Jeg vil, som storforbruger af cvr. registret, mene at ideen er dårlig.

Hilsen

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså tilsvarende det man allerede kan her:

http://www.proff.dk/kort-s%C3%B8g

Du kan fx skrive "restauranter", og så får du plottet ind i kortet alle de registrerede restauranter. Du kan så klikke videre ind til deres firma/cvr data.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Din ide er jo relativt let at lave, da man jo ret simpelt kan få fat i et CVR dump, og smide det ind i en database.

Dernæst skal man jo bare bruge Google Maps API og hente coods ud fra alle adresser ned i databasen også.

Det issue jeg kan se er at jeg mener at Google Maps har en begrænsning på vist nok 100.000 points i et kort, hvilket i sig selv også alligevel vil slå en browser ihjel - tro mig jeg har været igang med at lave et sporlog på www.mitfund.dk - og her er der virkelig overload når man viser samtlige sporlog fra flere måneder på et enkelt kort.

Jeg tror ikke selv på forretningsideen, da det er noget jeg relativt selv kunne hente, så jeg ville ikke blive abonnement, og skulle jeg selv overveje om jeg ville lave det for måske 10 årlige abonnementer, så gad jeg heller ikke smide måske 100 timers udvikling efter det.

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for response - det var også min fornemmelse at ideen ikke var super god. 

og tak for Proff kort linket - det var faktisk lidt ala det jeg søgte efter selv. 

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med et andet projekt har jeg lavet en CVR google maps prototypehttp://maps.sah.dk

Projektet krævede en skalerbar løsning, så jeg tænkte lige så godt jeg kunne teste med 750.000 virksomheder + 3.500.000 addresser og se om jeg kunne lave noget der kører bedre end KRAKs og Profs virksomhedskort (http://www.proff.dk/kort-s%C3%B8g).

Målet var egentlig at lave et kort der løbende streamer virksomheder ind på kortet når man zoomer og panner.

KRAK og PROFs løsninger supportere ikke dette idet man skal søge efter konkrete virksomheder for at få dem på kortet - man kan ikke bare panne rundt på kortet efter virksomheder. 

Man bliver overrasket over hvor mange virksomheder der reelt ligger i lokalområdet. 

Ideer og forbedringsforslag modtages meget gerne. :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)