Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmastruktur - enkeltmands/ivs/aps/holding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er grundigt forvirret og i tvivl om hvad der er smartest at gøre.
 
Nuværende set-up:
1 Enkeltmandsvirksomhed
1 Aps som fungerer som holding selskab
  
Jeg har brug for:
At ændre enkeltmandsvirksomheden til et nyt aps, som ejes af holding aps
 
Hvordan gøres dette lettest?

Og, kan dette nye aps etableres som et ivs (dvs med fradrag i min personlige indkomst 2016) eller er det ikke muligt når det skal ejes af holding aps-et.
Hvis jeg kan det, hvordan kan ivs så senere ændres til "normalt" aps?
Hvad er fordelene/ulemperne ved ivs?
 
Sætter STOR pris på hjælp.

Mange hilsener

Rikke

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke, som du også virker klar over, have holdingselskab som ejer af din personlige virksomhed. Du bør derfor kontakte en økonomikyndig for at vurdere hvad der er bedst - skattepligtig omdannelse (i princip sælge aktiver mm til ApS og lukke enkeltmands) eller skattefri - hvor du via revisor erklæring omdanner enkeltmands til ApS (kan ikke ske til IVS) http://johnhannover.blogspot.dk/2016/12/omdanne-virksomhed.html  -Du kan ikke etablere et selskab med fradrag i personlig indkomst. Kapitalen vil som udgangspunkt være beskattede midler, men du kan stifte et IVS helt ned til 1 krone - og om holding er en fordel isoleret - og for den sags skyld, om selskab frem for enkeltmands nødvendigvis er det

Tag en revisor ind over.

Her lidt om forskelle mellem enkeltmands og selskaber, bemærk at der er andre forskelle end hæftelsen, herunder mere kompliceret adm. og større faste omkostninger - du ser let skema og bemærk de relativt mange lovkrav/omkostninger http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Forskelle IVS og ApS http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html 

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John

TUSIND tak for grundigt svar som jeg virkelig værdsætter! 
 
Jeg er endt med nu at købe en partner ud af et helt andet ApS jeg faktisk har haft stående uden brug længe og som Holding allerede ejede 50%.
Så klarer jeg den lige nu, og jeg kan så nu komme videre med dette selskabs CVR nummer.
    
Så bibeholdes enkelmandsfirmaet indtil videre.
Har du en mening om at bibeholde et enkeltmandsvirma når jeg samtidig har et aps?

Rigtig god dag!

Mange hilsener

Rikke 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

uglyduckli:

Kære John

TUSIND tak for grundigt svar som jeg virkelig værdsætter! 
 
Jeg er endt med nu at købe en partner ud af et helt andet ApS jeg faktisk har haft stående uden brug længe og som Holding allerede ejede 50%.
Så klarer jeg den lige nu, og jeg kan så nu komme videre med dette selskabs CVR nummer.
    
Så bibeholdes enkelmandsfirmaet indtil videre.
Har du en mening om at bibeholde et enkeltmandsvirma når jeg samtidig har et aps?

Rigtig god dag!

Mange hilsener

Rikke 

du kan sagtens have begge dele samtidigt-  bare du ikke som sådan forærer dit ApS goodwill eller andet fra det personlige - for det er jo det som kan udløse skat i det personlige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)