Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra kina og USA, mindre partier.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har de sidste par dage søg rundt herinde på amino omkring import fra kina og USA, men har stadig et par spørgsmål ubesvaret.

Jeg skal bestille små eller mindre partier hjem, en typisk forsendelse vil ligge på 4000-6000 kr.

Har har bestilt før, som privat person, og er endt med fragt på 50-70 $. Der er mange der mener at fragten bliver for dyr hvis man bestiller småt hjem. 

Synes en fragt som denne er meget iorden, det er lidt dyrt jo, men mener ikke det slår projektet helt ihjel.

Jeg ved ikke om jeg importerer nok, til at kunne få aftaler med fx. DHL som speditør (og er også i tvivl om det er nødvendigt)

Mit spørgsmål:

Kan jeg importerer dele fra Kina og USA ved bare at få dem til at skrive CVR nummer på pakken og vedlægge faktura?

Er det muligt at importerer på denne måde, eller kommer jeg til at drukne i papirarbejde omkring indfortoldning?

Hilsen

Anders 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Laursen:
Der er mange der mener at fragten bliver for dyr hvis man bestiller småt hjem. 

Faktum er at fragtprisen altid falder jo større mængde gods du har fra en given destination uanset om det er kurer, alm. luftfragt eller søfragt.  Nogle gange som i dit tilfælde vil du opleve at din leverandør har nogle gode fragtpriser, så skal man naturligvis benytte sig af det.

Sendes dine pakker med f.eks et kurerfirma er der ingen behov for at skrive CVR nr. på pakken, da varen faktisk toldbehandles før de når Danmark. Der er som sådan ikke noget rigtigt papirarbejde vedr. indfortoldningen det er noget kurerfirmaet håndtere.

For du overhoved lovligt kan importere skal du være importør registreret hos SKAT.

 

 

 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Mange tak for dit svar. 

Men er fidusen, når man importerer, ikke at man undgår at betale moms af sin import? Det skal bogføres som indkomst og udgift, men man slipper for at betale moms. Told og håndtering skal stadig betales.

Da jeg bestilte som privat (det var nogle enkelte prøver og ikke noget videresalg) fik jeg en opkrævning fra DHL på moms told og håndtering.

Er det ikke netop det man undgår når man importerer ? 

Hvis det fungerer således så betaler jeg jo moms når varen komme til DK og moms igen når jeg sælger :)

Hilsen 

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Laursen:

Hej Ravn.

Mange tak for dit svar. 

Men er fidusen, når man importerer, ikke at man undgår at betale moms af sin import? Det skal bogføres som indkomst og udgift, men man slipper for at betale moms. Told og håndtering skal stadig betales.

Da jeg bestilte som privat (det var nogle enkelte prøver og ikke noget videresalg) fik jeg en opkrævning fra DHL på moms told og håndtering.

Er det ikke netop det man undgår når man importerer ? 

Hvis det fungerer således så betaler jeg jo moms når varen komme til DK og moms igen når jeg sælger :)

Alle der importerer skal i teorien (glem lige private køb under 80 kr.) betale importmoms.

Men hvis du er momsregistreret og varen anvendes til momspligtigt formål så har du ret til fradrag i købsmomsen for importmoms du betaler.

Så ja, du betaler i dit tilfælde moms 2 gange, men du glemmer at der kommer 1 gang fradrag i købsmoms også. Netto det skal du ikke af med mere end salgsmomsen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Laursen:
Hvis det fungerer således så betaler jeg jo moms når varen komme til DK og moms igen når jeg sælger :)

Når du er importør registret ( som loven kræver) betaler du ikke import momsen, du bliver den efterfølgende måned blive opkrævet ( af SKAT) for selve tolden, momsen betales ikke men modregnes i dit moms regnskab.

I øvrigt slipper du også for at skulle betale for håndtering hos kurerselskaberne.

 

 

Tilmeldt 7. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen, tak for svar. :)

Men skal mit CVR nummer ikke stå på forsendelsen? Hvordan ved de det er erhvervsimport og ikke privatregi når det kommer til DK?

Hvis jeg bare bestiller hjem kommer der jo netop en regning på moms og told jeg skal betale.

Skal jeg skrive ind til SKAT at jeg har en forsendelse på vej?

Mvh

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal fremgå at pakken at du er et firma der modtager ja - eller risikerer du jo netop de tror det er privat hvis det er en enkelt vare  -  og det letter da importen hvis du får skrevet firma xxxx CVR yyyy og måske tilmed får afsender til at sætte en ærlig kopi af fakturaen i en plastperm uden på pakken, så det kan gå hurtigere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det skal fremgå at pakken at du er et firma der modtager ja - eller risikerer du jo netop de tror det er privat hvis det er en enkelt vare  -  og det letter da importen hvis du får skrevet firma xxxx CVR yyyy

Det har kun relevans hvis pakke kommer med Pos Danmark.  Kurerfirmaerne toldbehandler pakken før den overhoved er ankommet til Danmark.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Laursen:

Hvis jeg bare bestiller hjem kommer der jo netop en regning på moms og told jeg skal betale.

Skal jeg skrive ind til SKAT at jeg har en forsendelse på vej?

Har du ikke læst hvad jeg skrev tidligere? 

Dit firma navn og evt. CVR nr. skal naturligvis fremgår af fakturaen fra din leverandør.  kurerfirmaet modtager automatisk en kopi af fakturaen når forsendelsen bookes til afhentning.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)