Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan paralel-import være ulovligt når det er mærke-varer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lad os sige at der findes et dyrt tøjmærke som forhandles i Danmark, og jeg ikke har nogen tilladelse fra dem til at importere eller forhandle.

Vil noget så kunne forhindre mig i at importere deres tøj fra et andet land (hvor prisen er lavere end i DK) og sælge det i DK?

Underforstået naturligvis at jeg betaler hvad staten skal have af evt. told/moms og at der ikke er tale om kopivarer.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Jan 13
Indlæg ialt: 344
Fra  Trade A Lot Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar: nej.

Du skal dog være opmærksom på at nogle produkter er beregnet til én verdensdel og disse må ikke parallelimporteres. F.eks. må du ikke købe Ralph Lauren i USA og sælge i Europa, og dette vil blive slået hårdt ned på, og endda på sammenligning med kopivarer. Men du kan godt købe Ralph Lauren i Italien og sælge i Danmark, da begge lande er i EU / Europa.

Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten2k:

Hej

Lad os sige at der findes et dyrt tøjmærke som forhandles i Danmark, og jeg ikke har nogen tilladelse fra dem til at importere eller forhandle.

Vil noget så kunne forhindre mig i at importere deres tøj fra et andet land (hvor prisen er lavere end i DK) og sælge det i DK?

Underforstået naturligvis at jeg betaler hvad staten skal have af evt. told/moms og at der ikke er tale om kopivarer.

Hvis du køber fra lovlig kilde i EU så nej - hvis du køber fra uden for EU, så er Parallelimport af mærkevarer forbudt. http://www.amino.dk/blogs/fashion-sellers-guide-og-raad/archive/2010/07/10/din-guide-til-parallelimport-fra-a-197.aspx 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)