Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har svært ved at forstå hvad der er mit og hvad der er SKATS

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Bieling Vinduespolering Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino, jeg har fået at vide det ville være godt at få hjælp fra de

der ved meget mere end jeg selv gør her.

Jeg har nystartet Vinduespudser, jeg har aldrig før haft mit eget firma før, men jeg tror jeg har en god ide om

hvordan jeg bør starte op mht nedkrivning og gemme bilag og indbetalinger samt kørebog og det der hører dertil.

Men nu står jeg med penge på min firma konto, (jeg har valgt ikke at have en bogholder eller revisor indenover da jeg ikke har råd)

jeg bruger pt Dinero, hvilket jeg er blevet glad for pt.

men pengene på kontoen, jeg kan ikke finde ud af hvilke jeg må føre over på min egen konto, altså privat,

og kan heller ikke finde ud af hvilke af pengene på, det jeg har brugt af private midler for at kunne købe udstyr, feks,

Lastholder til taget af bilen, Skvizer Gummi, sæbe, osv. jeg har ført lastholder, skviz gummi, visitkort, sæber, ind som småaktiver

med straksafskrivning. jeg er så forvirret over hvilke af pengene der er mine som jeg må tage tilbage til min konto.

jeg er som skrevet lige startet, og har set meget youtube med SKATS film om sådan og sådan, men syntes jeg på mange punkter blev lidt mere forvirret.

så jeg håber nogen kan forklare det så simpelt at en knold som mig kan forstå, det skal siges jeg er ikke momsregistreret, jeg har dette firma for at have lidt mere at lave i hverdagen, da mit primære job ikke har nok i sig selv.

 

jeg bor også i Gråsten Sønderjylland hvis det har nogen relevans.

 

mange tak fordi i gider læse dette og bruge jeres tid på at hjælpe andre og mig.

Tilmeldt 12. Nov 16
Indlæg ialt: 18
Fra  Moonlight Design Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej
Da du ikke er momsregisret kan du ikke trække moms fra på de varer du køber. Du må heller ikke lægge moms på regning til dine kunder. Du kan hæve det du har lyst til fra din erhverskonto til dig selv, det blander skat sig ikke i. Du skal blot være opmærksom på du ikke omsætter for mere end 50.000kr, for så skal du momsregistreret og betale skat. Vent med regnskab, gem alle fakturer så du kan koncentrere dig om dit nye firma👍
Vh karina

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

BielingVP:

jeg tror jeg har en god ide om

hvordan jeg bør starte op mht nedkrivning og gemme bilag og indbetalinger samt kørebog og det der hører dertil.

Men nu står jeg med penge på min firma konto, (jeg har valgt ikke at have en bogholder eller revisor indenover da jeg ikke har råd)

jeg bruger pt Dinero, hvilket jeg er blevet glad for pt.

men pengene på kontoen, jeg kan ikke finde ud af hvilke jeg må føre over på min egen konto, altså privat,

og kan heller ikke finde ud af hvilke af pengene på, det jeg har brugt af private midler for at kunne købe udstyr, feks,

Lastholder til taget af bilen, Skvizer Gummi, sæbe, osv. jeg har ført lastholder, skviz gummi, visitkort, sæber, ind som småaktiver

med straksafskrivning. jeg er så forvirret over hvilke af pengene der er mine som jeg må tage tilbage til min konto

Alt du har købt skal du have bilag på. Har du købt og betalt det privat - så har du bilaget og det skal være bogført som udgift mod privat udlæg og så skulle du kunne se på den konto hvad du har lagt ud helt præcist.Har du ikke et bilag for det du selv har købt, så må du sælge det til din virksomhed uden moms fra dig selv, og her skal du så i stedet for bilag, finde noget tilsvarende på nettet og tage kopi af, for at vise at du ikke har krævet mere for det, end virksomheden kunne få det til hos andre.

Konto privat udlæg (eller indskud) er en du altid bare kan betale dig selv. Det som du har købt via firmabank har du også bogført som omkostninger - mod bank

Du har så indtægter og udgifter og overskud er det du betaler skat af. Om du hæver fra en bankkonto eller ikke, har ikke spor betydning for skat -læs https://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Selv om du synes du har check på det, så tror jeg du vil have glæde af en online bogholder der går dine ting igennem så du ikke står med håret i skattepostkassen en dag

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Bieling Vinduespolering Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karina, tak for din besked, det rart at få at vide, disse ting. Men en ting jeg ikke lige fatter hvor meget skal skat så have? Jeg satser på kun at tjene ca 45000kr. Så hvor meget er mit af dette? Nogen siger jeg skal trække 39% + Arbejdsmarkedsbidrag på de 8% fra og resten er så mit , er jeg helt gal på den?

Tilmeldt 11. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Bieling Vinduespolering Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, mange tak for din besked, jeg er meget nu i dette, og derfor værdsætter jeg meget den hjælp jeg får . Vil så gerne lære alt dette, det tager bare tid.

Tak

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvordan dit firma er oprettet er det sådan her......

Hvis du har en normal løn til dig selv burde du have 3 ansatte ved told og skat....
De laver ikke meget for dig men vil nok sætte dig i arbejde for hvis regnskabet ikke passer falder der brande Zip it!

Tilmeldt 11. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Bieling Vinduespolering Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej firmaconnect.net, ja det derfor jeg er lidt påpasselig mht hvad jeg trækker ud. Lige nu står der bare en sum penge på den konto og jeg tør ikke lige pt røre dem for vil helst ikke dumme mig

Fra Århus v
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil jeg så lige rette Karina, du skal momsregistreret når du forventer at omsætte for over 50.000 kr.

Men du skal sq betale skat fra krone et du tjener !

Du siger selv du forventer at TJENE 45.000 kr

Hvilket vil sige du burde omsætte for over 50K med mindre du har urimelige små omlostninger....

Alt i alt husk der er forskel på ordet TJENE / OVERSKUD i mod at OMSÆTTE

Tilmeldt 11. Feb 17
Indlæg ialt: 5
Fra  Bieling Vinduespolering Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads Carlsen, tak for din besked, jeg har nok valgt et forkert ord så, min omsætning vil være på 45.000kr årligt, jeg pudser vinduer fordi jeg nyder det, og at jeg ønsker at betale min skat som jeg skal. Og det derfor jeg beder om hjælp :).

Du skal have mange tak

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)