Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for ledelsesstyret forening

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vi er en ledelsesstyret forening, uden generalforsamling osv. ledelsen sættes af formanden. Vi afholder til gengæld et dialogmøde, hvor alle medlemmer og frivillige inviteres til at komme med deres input, kommentarer og hvad de ellers har på hjertet. Årsregnskabet vil endvidere blive fremlagt.

Er der nogen der ved hvor man kan læse mere om denne slags foreninger?

Har søgt og søgt og ja søgt men kan kun finde den almindelige form, med generalforsamling, valg til bestyrelse osv.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at du ikke kan finde oplysninger om din såkaldte forening er, at det ikke i almindelig forstand er en forening.

Det ligger også i betegnelsen "forening" at det er noget man er forenet om og det er man jo ikke hos dig, der bestemmer du og nogle få andre.

Man kan måske sidestille det med en klub, for eks. en boldklub for drenge op til  ex. 12 år hvor drengene kan kom og gå og hvor lederen og et par trænere bestemmer. Spillerne bestemmer ikke noget, men klubben kan være en underafdeling af en anden boldklub som måske prøver at finde emner som vil være gode nok til at gå videre.

Det går jo meget godt lader det til, hvad er det du søger, måske kan jeg hjælpe.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 10. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Tak for dit svar, så giver det jo meget god mening.

Ledte ikke efter noget konkret, men en beskrivelse af formen, for bl.a. at se om vi havde det hele med og gjorde det rigtigt.

Opsætningen blev inspireret fra anden forening som kørte denne stil. Og det går også ganske godt, både banker og myndigheder har godkendt vores vedtægter og ledelsesstil, så intet at klage over.

Tak for hjælpen :)

VH

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

der hvor der kunne være ?? er nok mest skat - om de anser det i foretager jeg, uden en formel forening, for moms og skattepligtig aktivitet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Nov 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg sidder netop og er ved at stifte en forening, og jeg sidder i helt den samme situation. Kan du fortælle lidt om jeres vedtægter (evt. link) da jeg mangler noget inspiration.

Det at bank osv. har accepteret foreningen lyder rigtig godt.

På forhånd tak.

Mvh. Erik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)