Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S og ægtefællens selvangivelse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Et enkelt spørgsmål:

Når man opretter et I/S (enkeltmandsvirksomhed) skal man som sagt lave en udvidet selvangivelse, som også kommer senere end hvis man ikke har et selskab.

Jeg er blevet fortalt, at dette automatisk også sker for ens ægtefælle, så hvis jeg opretter et I/S, så vil hun (min kone) også få en udvidet selvangivelse.

Er det korrekt?

Mvh,

Mads

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke helt korrekt.

Der ligger på et tidspunkt i forbindelse med selvangivelsen en servicemeddelse til din ægtefælle (forudsat at hun ikke er en af interessenterne i virksomheden). 

Men hendes årsopgørelse bliver frigivet når du har selvangivet jfr. din udvidede selvangivelse. Hun behøver blot udfylde nogle simple informationer.

Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian C.:

Det er ikke helt korrekt.

Der ligger på et tidspunkt i forbindelse med selvangivelsen en servicemeddelse til din ægtefælle (forudsat at hun ikke er en af interessenterne i virksomheden). 

Men hendes årsopgørelse bliver frigivet når du har selvangivet jfr. din udvidede selvangivelse. Hun behøver blot udfylde nogle simple informationer.

Hej Christian,

Mange tak for svaret.

Hun bliver nok ikke så glad for at skulle vente et par måneder med sin årsopgørelse, men det er der ikke så meget at gøre ved :-)

Mange venlige hilsner,

Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

nej - gift med selvstændig = vente på at selvangivelsen findes for begge desværre - ellers kan sambeskatning jo ikke fungere. Hun må godt selv regne på skatten i div regne-sites

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)