Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hovedpine over navnvalg

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, tak for tigtig god feedback paa side.

 

Jeg har brugt det mesteaf min laeretid paa at taenke over navn og var kommet frem til noget men fandt ud af for 2 dage siden der er et andet skiltefirma der laa meget tat paa med navnet..

 

Saa jeg har tang og taenkt over det. siden er jeg kommet frem til NovoSkilte.. Taenker betydningen i ordet og det flow det har naar man udtaler det er ganske fornuftigt. Jeg kan lave et rigtig godt logo ud af det. Er dog i tviv fordi det kan blive opslugt af Novo Nordisk online..

 

Har i noget input forslag. Jeg har bogstaveligt faaet hovedpine af at taenke saa meget over det.. Jeg er aaben for helt nye forslag, Jeg vil gerne have det fortaeller hvad jeg laver saa der ingen tviv er der. og det skal have et godt flow og vaere catchy..

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Edin.H,

Novoskilte er vel ikke så dårligt; men det kommer jo lidt an på hvad dit skiltefirma laver (renovering af gamle skilte, nye skilte til specielle brancher, magnetskiltet til biler, kæmpebannere til opsætning på facader eller...?). Udfører du for eksempel også opsætning og eventuel totalentreprise hvor der indgår levering, opsætning og lyssætning? Evt. sammen med et lift-firma?

Novo sign kan jo komme til at lyde som Novosymes hvis det udtales hurtigt. Har du prøvet at bruge cvr.dk til at søge på skiltefirmaer eller bruger du krak eller eniro som inspirationskilde?

Jeg kender godt det med at føle sig låst fra skriveblokering og det er fuldstændigt bremsende og frustrerende.

Du skriver at du tænker at betydningen af ordet Novoskilte er ganske fornuftigt. Ordet giver umiddelbart mening som nye skilte; men er jo som sådan et egenavn som vel ikke har en egentlig betydning. 

Få dit logo til at passe til dit firmanavn og begge til at passe til det du faktisk laver. Er dit marked dansk, så er et danske navn godt; men hvis du går udenfor Danmark (kan jeg ikke læse af din tråd), så skal du nok overveje om ikke noget mere internationalt er smartere.

Jeg oplevede at jeg ikke kunne give mit holding selskab det navn jeg gerne ville. Det var et navn jeg havde drevet K/S under tilbage i 1980'erne og nu var det taget af andre - surt.

Lige et par eksempler: front place, sales place, salgspladsen, flex sign, sign fix, custom sign, combi sign, kombiskilte, mega sign, megaskilte

Tænk; men tænk ikke for længe. Man kan jo skifte firmanavn.

mvh Carsten Gianelli

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Edin.H:
Har i noget input forslag. Jeg har bogstaveligt faaet hovedpine af at taenke saa meget over det.. Jeg er aaben for helt nye forslag, Jeg vil gerne have det fortaeller hvad jeg laver saa der ingen tviv er der. og det skal have et godt flow og vaere catchy

Er det en fysisk butik du vil have eller er det en online ?

/ Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)