Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nr. eller ej?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Fra  BetterMoveFys.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!
Jeg startede virksomhed på det grundlag at jeg fik kontrakt som indlejer i 2015 på en fysioterapeutisk klinik og derfor registreret et CVR nummer
Nu er jeg blevet fast ansat i en anden stilling og har forsat min virksomhed, som en hobby virksomhed hvor jeg bruger lidt tid på den af interesse. 
Det er ikke meningen at jeg skal leve af den og jeg forventer ikke at tjene/omsætte for mere end 50.000 Kr om året. Jeg har registreret virksomheden som lønsum pligtig.
- nu er mit spørgsmål om jeg forsat har brug for et CVR nummer? Der jo nogle afgifter (affaldsgebyr til kommunen fx) der skal betales og jeg tjener minimalt. Er der nogle fordele ved at have CVR (når jeg omsætter for under 50.000 Kr.)?? hvilket jeg nok vil gøre de næste mange år.
Jeg tænker selv at jeg skal omregistreres til ikke at have CVR nummer længere. Men vil gerne høre jeres tanker og rådgivning?
Et par andre spørgsmål ang. moms:
Fysioterapeutiske ydelser pålægges jo ikke moms. Så jeg har et andet spørgsmål:
Hvis jeg vil sælge fysioterapeutiske workshops/undervisning i træning (der er ikke tale om kursus)
og/eller
tilbyde konsulent træning for en virksomhed eller holde fordrag er disse så fri for moms? Som normale fysioterapeutiske ydelser er?
- et helt tredje:
Hvis jeg vil lave online fysio/træningskonsultationer er de også fri for moms?
- et fjerde:
hvis jeg på et tidspunkt vil sælge online-fysioterapeutiske genoptrænings/trænings programmer via min hjemmeside er disse så også fri for moms?
På forhånd tak.
Vh. Thomas
Tilmeldt 29. Aug 14
Indlæg ialt: 3
Fra  BetterMoveFys.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden et CVR nr. er det så muligt at trække udgifter fra?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Spørg den revisor du brugte da du drev virksomhed - han ved det.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom du har en masse spørgsmål, vil du selv kunne finde svarene på skats hjemmeside:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=70157

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Slagelse
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg giver dig gerne 15 min gratis rådgivning

Så send mig en mail med et tidspunkt der passer dig så ringer jeg dig op for en snak

Med venlig hilsen

DFO Regnskab

Dorthe F Olsen

dorthe@dforegnskab.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Profigo ApS Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg vil anbefale dig at oprette et PMV "Personligt ejet mindre virksomhed" - hvor du ikke er momsregisteret, såfremt du ikke kommer i nærheden af de 50.000 kr. i omsætning.

Værd dog opmærksom på at det er 50.000 kr. i omsætning indenfor enhver 12 måneders periode og ikke fra 1/1 - 31/12. Derfor skal du således moms registreres så  snart du har forventning om at ramme de 50.000 kr. i omsætning. Dvs. hvis du flere måneder i steg har omsætning på over 4.166 kr. skal du således moms registreres og dit PMV skal således omdannes til en enkeltmandsvirksomhed hvilket nemt klares på virk.dk

Jeg ville registere et CVR nummer og så vente med momsregisteringen. Hvis du får CVR nummer kan du således også få skattemæssigt fradrag for dine indkøb i virksomheden. Dog skal du være opmærksom på at du selvfølgelig ikke kan trække momsen fra på indkøb sålænge du ikke er momsregisteret.

Mvh. Emil

Profigo ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)