Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig enkeltmandsejet virksomhed Kritisk syg og afslag på sygedagpenge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er selvstændig skoleleder i en enkeltmandsejet virksomhed og er desværre blevet alvorligt syg med kritisk sygdom. 

Jeg har to spørgsmål:

1. Kan det være rigtigt at jeg får afslag på sygedagpenge pga underskud i enkeltmands virksomhed 2015?

2. Havde min situation været anderledes hvis jeg havde et ApS, kan jeg lave min virksomhed om med tilbv kraft?

I 2015 investerede jeg i to uddannelsessteder/skoler.

 Inden var jeg døgninstitutionsleder i 3.5 år med alm. Lederløn. Før da var jeg selvstændig behandler

2015 virksomhedsregnskabet gav undersskud som det ofte gør i opstartsperioden

Mange hilsner

Mette 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du brug for økonomisk sikring? Hos Virksom får du en unik indtægtssikring som selvstændig, rådgivning i erhvervs og personalejura samt inkassoservice når kunderne ikke betaler. Lyder det som noget for dig? Så klik her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er korrekt at du ikke får sygedagpenge, hvis du har underskud i en enkeltmandsvirksomhed. Her skulle du have tegnet din egen sygedagpengeforsikring (hvad alle selvstændige bør overveje).

Du kan ikke lave dit firma om til et aps med virkning for 2015 nu. Ville det have været anderledes? Ved et ApS ville du være lønmodtager og så ville sygedagpengene have været efter den løn som du har modtaget.

Tilmeldt 14. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar
Ærgerligt meget ærgerligt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Ville det have været anderledes? Ved et ApS ville du være lønmodtager og så ville sygedagpengene have været efter den løn som du har modtaget.
som vel formentlig havde været et rundt 0 når der var underskud - men regnes sygedagpenge alene på løn for ejer af et selskab?

I alle fald almindelige dagpenge regnes jo de første år efter flere kriterier, og herefter regnes løn og resultat - og rente korrektion ind i et skema som skal revisor attesteres for alm dagpenge, men det kan jo være sygedagpenge regnes anderledes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)