Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Korea export til EU land. B2B

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg skal starte "hobby" virksomhed, der skal importere en type varer fra producent i Syd Korea og sælge dem til en køber (B2B) i andet EU land. Årlig omsætning ca. kr. 110.000 ekskl. moms. Kan ikke helt finde ud af hvilken type virksomhed der skal oprettes og om denne skal momsregistreres og om der overhovedet skal registreres moms da det er ren B2B.

Håber nogle herinde kan give et godt svar på hvordan jeg griber det an.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Du skal moms registreres når du omsætter for over 50.000 DKK indenfor en 12 måneders periode.  udover det skal du importør registreres.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Du skal moms registreres når du omsætter for over 50.000 DKK indenfor en 12 måneders periode.  udover det skal du importør registreres.

jeps-  og med din forventede omsætning over 100.000 skal du registreres med det samme da man skal registrere så snart man åbenlyst kan forvente det

Trådstarter spørger også om hvilken virksomhedsform det så er og det må svaret være, at OM du vælger personlig virksomhed med personlig risiko men også med lettere adm og lidt færre faste udgifter - eller selskabsform som IVS eller ApS er op til dig, de skal bare i alle fald moms og importregistreres - se lidt forskelle på virksomhedsform http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen :)

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus71,

Husk lige det der med CE-mærkning og muligvis energi-mærkning af produkter. Læs evt. mine indlæg om dette andet sted her i Amino. Med en omsætning på 100k DKK skal du sikre dig at det ikke er dig, der står med aben.

mvh Carsten Gianelli

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)