Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis vare - Forbrugerens psykologi

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer,

Jeg har brug for jeres feedback- som forbrugere, samt jeres erfaringer, som webshopejere.

Hvis jeg reklamerer for en "Gratis vare" (værdi 100-300 Dkr), som kan bestilles i min webshop, og du/køberen finder ud af ind på hjemmesiden, at varen er gratis, men der skal betales et lille gebyr på 5 Dkr, vil det skramme dig/køberen væk? Angående gebyret, vil det naturligvis står med småt under varens pris på "0", og ikke først når man skal til at afslutte bestilling af ordre.

Kan jeg overhoved være bekendt at reklamere for "Gratis vare", når jeg i sidste ende alligevel vil opkræve 5 Dkr for oprettelse (eller administration)? 

Hvad tænker I? 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke bruge ordet Gratis, hvis det ikke er 100% gratis :)

Nu kender jeg jo ikke dit oplæg, men hvorfor opkræve en sølle femmer, når du i forvejen giver væk for mange hundrede :) ?

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok mere et spørgsmål om hvordan du gør det, du må jo gerne give varen væk og tage et gebyr for pakning og transport, men sælger du software online er det ikke i orden.

Men jeg synes det lyder bedre med "spar 80%, gratis transport" end "100% gratis plus gebyr"

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg, som forbruger, tænker også, at når der står Gratis, så skal det være gratis. Men ville nu ikke stoppe personligt fra at bestille en gratis vare, hvis der blev opkrævet mindre gebyr.

Men lige præcis i min situation, ville en mindre opkrævning havde løst et problem, som jeg er nu stødt med i den forprogrammeret betalings løsning, som jeg er ved at købe. For den accepterer ikke et beløb på "0,- til gennemføring af bestilling. Men problemet bliver nu løst et andet sted!

Tak for jeres feedback!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)