Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen gange rammer man bunden

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Pigeon:
Dog læser jeg også at det var din kæreste som også havde et job at udføre for at i kunne få succes, men at det aldrig blev udført?

Det er slet ikke meningen, at det skal forstås sådan. Der er blot mange mærkelige ting i USA, som virker utrolige lette, når man sidder i Danmark og kigger på det. Det er blot hårdt arbejde, og det er der heller ikke noget galt med. Nu sørger vi blot for at skaffe cash flow til virksomheden ved at jeg skriver en masse kundetekster på dansk, og så laver vi samtidig med webshoppen. Eller webshoppen er i sig selv ikke problemet, det er alle de ting rundt om det, som er en kæmpe udfordring.

Indlægget er dog skrevet, fordi der netop er kommet mere styr på det, og vi ved mere om alle de ting.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 03:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Modigt at dele din historie, og en god reminder om, at iværksætteri er hårdt.

ja, det er sgu ikke altid en dans på roser :D . Det er da også klart grunden til, at det ikke er for alle. Jeg må indrømme, at jeg dog nyder de problemer der opstår. Der var bare lidt for mange af dem på samme tid. Men nu fokuserer jeg stort set kun på to ting. Skrive kundetekster og webshoppen. På den måde skal der bare fyres en masse ord af, og så kan der komme cash flow til webshoppen.

Men ja, det er dyrt at bo i Los Angeles og San Francisco. Alle vil gerne være samme sted :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 05:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld på forhånd for hårde ord...........

For mig ser det ud som om at der aldrig har været tid til at stille sig lidt udenfor og kigge på det hele.
Lyder psykologagtigt og er ikke meningen.
Det er hamrende svært at se lyset når man sidder med problemer og for mig ser det ud som om du konstant har kæmpet med problemer og derfor aldrig rigtig haft tid til at kigge på hele projektet.

Er det for hårde ord?
Måske det du tager med fra hele oplevelsen!

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Firmaconnect.net:
Det er hamrende svært at se lyset når man sidder med problemer og for mig ser det ud som om du konstant har kæmpet med problemer og derfor aldrig rigtig haft tid til at kigge på hele projektet.

Nej, det er da helt ok skrevet. Jeg giver dig faktisk ret, og ja selvfølgelig lærer jeg noget af det. Både firmamæssigt men også til et kommende forhold, hvordan jeg bør balancere firma og kærlighed. Det virker banalt, men for at jeg får succes, kræver det, at der er en sund balance. For jeg ved også godt, at det ikke går bedre, hvis jeg bare isolerer mig fra hele verden.

Lige nu arbejder jeg blot meget, og så husker jeg også at være lidt social, for det behøver ikke være noget vildt.

Jeg ser helt klart lyset nu, og der er nok også en grund til, at indlægget kommer nu og ikke tidligere. Men ja, om en måned er jeg da endnu klogere. :D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor ser du det som en fiasko? At nogle valg man træffer falder anderledes ud end håbet, er da ikke en fiasko? Der kan være mange omstændigheder, der gør, at tingene ikke lige flasker sig, som man ønsker eller havde håbet på...

For mig at se, er det største problem snare motivationen til at drive den webshop. Havde motivationen  været der, havde den allerede været igang...

I stedet har I haft en drøm, men ikke passionen og lysten til at føre denne ud i verden, men I har stadigvæk holdt fast i drømmen om shoppen.

At være selvstændig kan være mega svært, det kræver disciplin, da man selv skal tjene sine penge. Og enjoy the good life må ikke overtage hverdagen, hvis en forretning skal løbe rundt, slet ikke i opstartsfasen :)

Så hop op på hesten, nyd det gode vejr, og overvej om drømmen om den webshop ikke bare er en drøm, som måske bør forblive en drøm for en stund :) 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvorfor ser du det som en fiasko? At nogle valg man træffer falder anderledes ud end håbet, er da ikke en fiasko? Der kan være mange omstændigheder, der gør, at tingene ikke lige flasker sig, som man ønsker eller havde håbet på...

Altså det er blot en midlertidig følelse. Dvs. at jeg også føler andre ting. Men jeg prøvede at skrive indlægget, som jeg havde lige der, fordi så virker det bedre for mig og læserne.

Webshoppen kommer, og det er jo også det, som jeg slutter mig indlæg om. Det sjove er, at for mig er det ikke et negativt indlæg. Det er let nok at være i DK og tro, at man laver webshop på samme måde i USA. Der er en række ting, som jeg kan fortælle folk, som kommer herover nu, som de med ret stor sandsynlighed vil lave fejl i. Sådan er det jo.

Der er en grund til, at selv rige kan gå fra en succes til en fiasko på kort sigt. 

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er jeg sgu' ked af at høre - at det er gået sådan, Hans. Jeg har faktisk linket til din lavenwebshop fra mit site i næsten et år nu, fordi jeg syntes det var sådan en god guide til Woocommerce, så jeg så ingen skam i at henvise til den, selv om du i princippet er en konkurrent

Jeg missede måske noget ... men hvad var det lige I ville sælge fra den der webshop, som kun næsten måske lige er begyndt?


Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Kristiansen:
Jeg missede måske noget ... men hvad var det lige I ville sælge fra den der webshop, som kun næsten måske lige er begyndt?

Webhoppen begynder, for vi har fået vores ting hjem nu. De har været lidt svære at danse med i USA, selvom folk i DK tror, at det hele er ligesom i DK. Det er det ikke Smile

Vi sælger plakater med byer osv. a la dem, som du ser mange af i Norden. Nu kommer vi snart til fase 2 som er markedsføring. Generelt er mit råd nok bare, at man nedskriver faser ned, og så tager det hele et skridt ad gangen. Det virker simpelt, og det er det egentlig også Big Smile

Du må hjertens gerne linke til min side, jeg tror som sådan ikke, at jeg er konkurrent til dig. Min side handler om, at folk selv kan starte, hvis de ikke vil bruge penge på et webbureau.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Du må meget undskylde, hvis jeg lyder som en gammel nar i det følgende.

Din beretning på bloggen fortæller mig at du faktisk har brugt et års tid på bare at leve livet og fyre penge af, alt i mens du og din eks indbildte jer selv, at I startede webshoppen imorgen.

Følgende giver virkelig stof til eftertanke og bør være læren af dette til andre:

1. FLYT IKKE til et fremmed land uden på forhånd at have været "on location" og tjekke alle regler etc ud.

2. Hav en PLAN og "stick to it"

3. Damage control - flyt ikke til det dyreste sted i verden uden masser af penge!

Den lære, som jeg umiddelbart henter af din historie er set masser af gange før. Vi har masser af penge og vi har ikke travlt. Men I havde faktisk for travlt med at partout skulle oprette firmaer, kontor og alt muligt andet uden at have undersøgt tingene godt nok.

I spilder en hulens masse tid og penge, fordi I ikke starter webshoppen hurtigt og I ikke har en agenda/tidsplan som skal holdes. Skibet driver bare rundt på åbent hav og pengene fosser ud. I har tilsyneladende ikke gjort jer overvejelser omkring livet i USA, men bare rejst dertil. Hvorfor tegner man ikke en forsikring inden ankomst, når man ved, at man ikke er dækket af det offentlige i USA? (Hvis I ikke vidste at I ikke var dækket, så er det endnu værre)

I kunne have valgt enhver anden stat i USA og sparet tonsvis af penge. Webshop er ikke "Silicon Valley", så hvorfor bo til Silicon Valley omkostninger

Jeg kan sagtens forstå, at du græder - men det er virkeligt selvforskyldt, ugennemtænkt og ærgerligt. Hvis jeg havde dummet mig så meget, så ville jeg ikke erkende, at jeg tudede over det, men tværtimod tage mig sammen og komme igennem det eller ud af det!

Beklager, hvis jeg lyder som et gammelt røvhul, men denne situation (som du udmærket ved) skyldes ikke uheld, men dumme dispositioner, dovenskab, afslappethed og manglende forberedthed.

Håber, at du finder styrken i modgangen og tager dig sammen og viser at du kan!

Alt det bedste herfra

Flemming

Fra Esbjerg
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 65
Fra  Airplay Music ApS Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Flot og modigt at du deler din historie.
Jeg kan på flere punkter relatere mig til den.

Jeg har lært 2 ting som jeg gerne vil dele med dig:
1. Få styr på dine drømme/planer fremadrettet og tænk i sejre fremfor overlevelse.
    Ergo er din nuværende forretningsidé stærk nok til at du kan vinde det hele og meget mere tilbage?
    Hvis nej, skal du asap finde på noget andet. Tænk her på at løse "pains" fremfor blot "behov", og naturligvis helst noget der kan skaleres/internationaliseres.

2. Lyt aldrig til råd/kommentarer om iværksætteri fra folk der ikke ikke selv har haft "røven på kogepladen".
   Ligesom du naturligvis heller ikke tager mod råd om dine børn fra folk der ikke selve er forældre.

Håber du snarest finder lyset igen.

Vh Ulrik

 

    

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)