Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Free Lance har lavet grove fejl.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par Free Lance syerske, den ene er utrolig dygtig og perfektionist.
Den anden har lavet en lang række fejl, plus fået ødelagt dyrt stof, ved at klippe og sy forkert.
Hun skulle sy 4 hestedækner, 3 par bukser og en jakke.
Bukserne er lavet som de skal. Et dækken har mindre fejl, jeg selv rettede.
Et dækken har hun klippet håndbroderet Pakistansk stof forkert, det skulle slet ikke have været klippet i.
De sidste 2 dækner er gået helt galt. Jeg kan se på resultatet, hun har syet det ene, hvorefter hun har klippet stof så printet er delvis ødelagt, derefter har hun syet de to dækner sammen til et dækken.
Jakken har hun også klippet så print er ødelagt. Ærmerne er ikke lavet i de stykker de skulle, de er så smalle, at et barn, ikke kan få jakken på.
Det er stof med eget print, så det har været dyrt.
Vi havde gennemgået projekterne, hun havde klare arbejdstegninger, etc.
Jeg har jo betalt for arbejdet, som er udført helt forkert, det kan ikke bruges, som det er nu, overhovedet.
Jeg har valgt at sige, det skal laves om, jeg har fundet en løsning, hvor jeg får et resultat jeg kan leve med, med dæknerne.
Jakken har jeg heldigvis stof nok til at få lavet, som den skulle være.
På en måde mener jeg ikke, jeg bør betale for, at håndbærksmæssige fejl rettes, men hun kommer til at bruge mange timer på at sprætte op.
Det er jo som sådan hendes egen fejl, hvilket hun straks erkendte.
Hun er timelønnet, ellers, der var brugt 12 timer, hun får 130 i timen.
Jeg har valgt at sige, der ikke bliver timeløn, da hun retter egen fejl.
Omvendt, jeg kan ikke lide, at nogen, omend selvforskyldt, arbejder gratis, så hun får 500 kr., når det er syet, så jeg kan bruge det.
Hvad gør I, når en Free Lance laver fejl?
Jeg ved, fra andre der har syet for mig, samt fra den anden der syr for mig nu, at mine instrukser og arbejdstegninger ikke kan misforstås.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved freelance opgaver, har jeg aldrig rettet fejl for min egen regning hvis det var timeløn.
Kun hvis det var et fast tilbud.

Der sker uheld, og sådan er det.
Det skal medregnes i et tilbud.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nok også mene at det er dig som arbejdsgiver der sidder på det fulde ansvar, specielt når du opererer med en timeløn til en freelancer på 130kr. - Så lav en timeløn giver slet ikke rum til at dække fejl. Hun skal helt klart have løn for at udbedre sine fejl.

Giv hende evt. 300kr. i timen og sig det er hendes ansvar at kvaliteten er som du ønsker, eller påtag dig DIT ansvar.

Du lever langt fra op til dit arbejdsgiver anvar, er du utilfreds med arbejdet skal du jo slet ikke hyre hende.

OG så er det utrolig dårlig stil at udstille en arbejdstagers faglige fejl i et åbent forum! Og det er uanset om medarbejderen er kompetent til sit arbejde eller ej.

PS Du har trods alt ikke oplyst hvem hun er, men du fortæller alt for meget imho

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er altid træls når der sker fejl, eller at opfattelsen af det udførte arbejde er forskellig.

Jeg går ud fra at det i dette tilfælde er tale om 2 selvstændige virksomheder som arbejder sammen, som handler sammen, køber og sælger ydelser. Og i sådanne forhold sker der til tider fejl.

Du har købt en ydelse og forventer det udført på en bestemt måde. Der hvor problemet opstår er at syersken ikke udfører opgaven således som du havde forventet. Er det din eller hendes fejl? Havde du beskrevet opgaven godt nok? Havde du sikret dig at syersken havde forstået opgaven?

Jeg har da hørt om danske virksomheder som har fået tøj produceret i Kina, og når de modtager det, svarer S,M,L og XL slet ikke til det vi kender her hjemme - hvis er fejlen?

Hvad kan man gøre?

- vælge at stoppe samarbejdet

- snakke sammen om det udførte arbejde og på den måde finde en vej igennem dette, og derved bevare samarbejdet.

For mig er det uden betydning hvad timelønnen er, vi har med B2B handel at gøre, og man kan vælge at sige nej hvis man ikke vil sælge til den pris.

Om dette koster dig 500 eller 1000 ekstra har ingen betydning på den lange bane. Vælger du at beholde din syerske, fordi du vælger dialogens vej, er både du og syersken kommet videre og har lært meget af dette.

Held og lykke

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er hun Free Lance, syr for folk hjemmefra sig selv, så jeg er kunden, ikke arbejdsgiver.
Jeg kan ikke aflevere tingene til slutbrugeren, som de er.
Timeløn har hun selv sat, det er hendes faste pris.
Dvs. hun er selvstændig ligesom jeg. Hvis jeg havde lavet fejl på kundes ting, ville jeg aldrig fakturere, for at rette fejlene.
Hun havde ikke selv forventet at få noget, for at rette fejlene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Boblekonvolut.dk. Jeg er SÅ enig. Det er også derfor jeg valgte den løsning.
Som tingene var lavet, kunne de ikke anvendes overhovedet, det var ikke bare forkert størrelse.
Jakken ville end ikke kunne bruges til et barn.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du senere skal ansætte/aftale med freelancere der tilbyder en så lav timeløn som kr. 130 eller måske højere, ville det nok være en rigtig god ide at give dem en vanskelig prøveopgave først, for at se hvordan de klarer den.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen, det er en rigtig god ide, som jeg tager til mig.
Jeg har været i branchen i 10 år, arbejdet med mange forskellige. Det er første gang, jeg har oplevet andet end små ligegyldige fejl.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

En underleverandør skal selv regne fejlretning ind i sin pris.
Men det kan da sagtens være klogt af dig at gå i dialog, når nu hun ikke har gjort det.

Held og lykke med samarbejdet fremover.

Hans

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

macodox:
Ved freelance opgaver, har jeg aldrig rettet fejl for min egen regning hvis det var timeløn.
Underlig holdning at du ikke retter dine fejl for free,,

Jeg ville dumpe dig og udbrede din holdning til egne fejl...

/ Henrik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)