Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside, hvor skal man starte hvad skal man vælge

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg skal have startet min udlejnings virksomhed af slushice, popcorn og andre fest ting.
Har fået dejligt med hjælp herinde med andre spørsmål fx regnskab osv.


Nu står jeg i forberedelserne til at lave en hjemmeside.

Jeg har valgt det skal være wordpress, men så stopper det også med hvad jeg har valgt. Og jeg syntes valgene er mange hvilket tema, og fra hvilken udbyder har hørt om wordpress egne temaer, Genesis og nogle andre. Jeg har bare utroligt svært ved at se forskellen, ja på den ene er Der et kæmpe billede i toppen menuen sidder til højre eller i toppen, men hvilket tema ville passe til lige præcis min hjemmeside syntes jeg er svært, måske jeg tænker for meget i er det, og så har jeg slet ingen ide om hvordan mobil versionerne ser ud, hvilket jo er ret vigtigt da meget trafik kommer fra mobile enheder.


Jeg skal som sagt have en hjemmeside til udlejning af slushice maskiner og andre ting

Der skal ikke være vildt mange menuer ca 3-5 muligheden for at lave online booking skulle gerne være tilstede.

Håber i kan hjælpe mig, måske ikke med et præcist tema, men bare generelt om hvordan man skal starte, har læst blandt andet webdesigner.dk hjemmeside omkring det at lave en hjemmeside så er nogenlunde med, hvordan man gør, men problemet er mest hvad skal man vælge.

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et tema du ikke kan vælge, så er det jo nok smag og behag. Jeg kan lide det ene, og du kan lide det andet.

Vælg det der passer dig bedst. Tror ikke kunder tænker så dybt over det som du selv gør ☺

Personlig scanner jeg 10 - 20 designs hurtigt, og så er jeg faldet for et, som altid ender helt anderledes med tiden, fordi jeg får nogle ideer hen ad vejen.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget fornuftigt, tror du har ret i jeg måske tænker for meget over det rette tema.

Sikkert bedre at vælge et og så komme igang, med at bygge siden op.


Hvad skal man være opmærksom på med hensyn til mobil venlighed både med valg af temaer.

Men også når man bygger sitet op

Tilmeldt 5. Feb 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Quickpage.dk

Der kan du lave en hjemmeside nemt og hurtigt. Og så det gratis ;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Spændende at høre du er kommet igang. Hvis jeg havde tid i min kalender, så havde jeg helt klart budt på opgaven. Men for nu vil jeg blot hjælpe dig til at komme igang og give mit syn på det.

Jeg vil forslå dig, at du finder et tema, hvor du selv føler dig komfortabel i. Hvis du gerne selv vil bruge tiden på hjemmesiden - så synes jeg du skal besøge Themeforest og finde et tema der passer dig.

Ellers vil jeg jo våge og påstand, at det klart bedst ville være en hjemmeside - bygget fra bunden i Photoshop med præcist de værdier du gerne vil udtrykke. I og med du er alene om det (formoder jeg), så ville jeg uden tvivl lægge stor vægt på dig og din personlighed. Altså dit ansigt udadtil. 

Men igen er det fuldkommen op til dig hvad du vil. Jeg har holdt foredrag for andre iværksættere om hvorfor en perfekt hjemmeside er så vigtig kontra en OK hjemmeside - bl.a. konvertingsprocenten er essentiel, hvis du fokusere din markedsføring online (anbefales). 

Jeg håber du kan bruge min feedback til noget! Ellers er du altid velkommen til at slå på tråden - 31360737. Ellers er min e-mail altid åben hvis du har spørgsmål.

Vh. Kasper 
SEDIA.DK

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper mange tak for hjælpen og buddet om lidt hjælp.

Jeg kigger på theme forrest temaer og ser om det giver noget nyt, men må vist hellere snart vælge et tema og prøve at komme igang.


Vil lave webshoppen i wordpress da jeg aldrig har prøvet det før, og derfor ikke har nogen ide om hvordan man laver en hjemmeside fra bunden.

God ide med at lægge vægt på mig bag, vil dog sige det bare skal være et lille firma, og selvfølgelig skal der tjenes lidt penge på det, men først og fremmest vil jeg bare gerne bruge tiden på at lære lidt mere om det at lave et firma, og specielt online markedsføring syntes jeg er spændende, og tror det kan gøres bedre end konkurrenterne i området.

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du har prøvet at lave Wordpress før, så start enkelt og øv dig med et af de mange fine gratis Temaer til Wordpress.

Hvis du starter med at købe et Tema som ser flot ud, så kan det sagtens ske at være netop så fint fordi de indeholder en såkaldt "Page Builder" som nok giver dig 1157 valgmuligheder for at skræddersy designet men som kan være ret uoverskuelig. Du bør lære Wordpress' grundfunktioner først som er, alt taget i betragtning ret enkle.

Du kan altid købe et Tema når tid er, men start - som sagt - med bare at få WP installeret and play around. Du kan følge den her gratis guide, jeg har lavet. Når du så er igennem den har du et helt grundlæggende site, hvorefter du kan begynde at lege med forskellige Temaer og få en fornemmelse for

- hvor er Menuerne og hvordan tilpasser man dem?
- hvor er de såkaldte Widgets og hvad kan de
- hvilke grundindstillinger er der for at tilpasse f.eks. farver og baggrund

En almindelig Wordpress med et gratis Tema har vel ca. 5-10 grundlæggende funktioner du bør kende - f.eks. lave Sider/Indlæg, uploade og tilpasse billeder, indsætte header og lave baggrund+farver, lave Menuer, indsætte Widgets og så indstillinger for sådan noget som kommentarer og antal blog-indlæg på forsiden.

Når du føler dig godt tilpas med disse grund-ting, så gå til næste niveau:

indstaller Woocommerce webshop som er en Plugin til Wordpress.

Der er en guide i Woocommerce, som følger dig til start og ellers er der mere info at hente på mit site, Vita-Via.dk, om webshops - herunder links til andre guider end mine egne, hvis du synes sidstnævnte mangler noget.

Brug en uges tid på først Wordpress alene og så Woocommerce, f.eks. et par timer hver aften i en uge, og du er klar til at gå ud og købe noget med en helt nødvendig basisforståelse af hvad du køber - inklusive hjælp fra andre. :-)

Fra Randers
Tilmeldt 3. May 15
Indlæg ialt: 151
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian, 

Jeg synes, at Ulrik har fat i en rigtig fin pointe. Det er godt, hvis du selv har en forståelse for hvordan WordPress virker, så du føler dig tryg ved at anvende systemet; Tilføje tekster, ændre lidt i menusturkturen mm. 

Ift. at finde et template, så så Themeforest super fint. En god idé er altid at sortere dem efter "rating" og "sales". Kig også gerne på de plugins, som følger med i købet. F.eks. er "Visual Composer" brugervenligt at arbejde med, hvis du selv skal til at bygge nogle sider op. 

Men er det første gang at man skal til at lave sin egen hjemmeside, kan det hurtigt blive en hovedpine. Øvelse gør dog mester, men hellere bruge tiden på sin kerneforretning og det, man er god til. Jeg hjælper dig gerne med professionel sparring og hvis du skal have sat hjemmesiden op. 

Du er velkommen til at smide mig en mail. Ellers kan du se et udpluk af de virksomheder, som vi har hjulpet på Grafikr.dk

Held og lykke med det hele :-) 

Venlig hilsen
Erik Jeppesen
Partner, Grafikr ApS

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian 

Hvis du ønsker at have booking på din hjemmeside, så skal du overveje hvilke plugins du ønsker her til. Du kan evt. overveje WooCommerce bookings - hvorigennem du dermed kan benytte WooCommerce til selve bookingdelen. Du kan evt. blot vælge fakturabetaling, og dermed deaktiverer muligheden for betalingsløsningen. 

WordPress er et super godt valg, men det vil kræve meget af dig, at komme i mål med sådan en løsningen - uden erfaring. Hvis du sætter dig for at nu vil du være skarp til WordPress mm - så er der selvfølgelig ikke grænser for hvor langt du kan komme. 

Hvis du ønsker sparring ift. dine muligheder i WordPress, så er du velkommen til at smide mig en mail på simon@erhvervshjemmesider.dk :)

Held og lykke. 

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian, 

Lyder spændende. 

Min forståelse er at du er i gang med at starte en forretning der at kræver at dine kunder kan booke dine udlejningsprodukter, og en webshop. 

så længe at du har under 100 produkter, så foreslår jeg at du tager fat i wordpress, med woocommerce plugin ovenpå. 
Hvis det bygges ordentligt, skal det nok være hurtigt nok. 

Der er en del gode booking logins til Wordpress, de fleste koster dog lidt penge Ca. 70 dollars om året. 

Mit næste foreslag er at du behandler din nye online forretning seriøst.

Find en samarbejdspartner som kan sikre at du får noget der dutter fra starten af - det koster mere på den korte bane, men er billigere på den lange bane hvis du forstår. 


Mvh 
Peter

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)