Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når en konkurrent stjæler tekster og billeder ?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jo.

Det var nu mest at der laves en direkte kopi uden kildeangivelse. Selvfølgelig skal en pressemeddelelse kunne deles. Men hvorfor ikke gøre mig opmærksom på det og i sidste ende lave et link.

Det er nok bare mig.

Flertallet har talt, så snup i bare lidt tekst... Bare det gøres rigtigt Geeked

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Mikkelsen:
Det var nu mest at der laves en direkte kopi uden kildeangivelse.

Kilden er jo nævnt i artiklen "A24". Det er en pressemeddelelse som DU har skrevet, så det er jo dig der skal nævne kilder m.m. når du skriver den. Så hvis du synes der mangler noget, så se dig i spejlet.

Lars Mikkelsen:
Men hvorfor ikke gøre mig opmærksom på det og i sidste ende lave et link.
 

Det er blevet meget sværere at få links i medierne og andre steder med pressemeddelelser, så du skal ikke regne med at få aktive links, med mindre du måske har en ekstremt god historie, som en journalist måske kan få lov at køre solo på.

Lars Mikkelsen:
Det er nok bare mig.

Ja, det er i hvert fald den eneste gang jeg nogensinde har hørt om en der brokker sig over at nogen kopierer en pressemeddelelse. Hvis jeg sendte en pressemeddelelse ud ville jeg da ønske at samtlige webbureauer i Danmark kopierede den og lagde den ind på deres egen side. Selvom der ikke er link, så bare det at ens URL og brand nævnes på så mange relaterede sider er noget man kun kan drømme om som SEO-mand.

Lars Mikkelsen:
Flertallet har talt, så snup i bare lidt tekst... Bare det gøres rigtigt
Ja man må altid gerne gengive tekst, hvis personen/virksomheden har offentliggjort det med henblik på at andre må gengive det. Det siger vel næsten sig selv at det er ok.

Sådan er det generelt med ophavsret. Det du henviser til med at "gøre det rigtigt" betyder jo bare at man skal følge loven.

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)