Hej jeg har lavet en handel på dba, hvor jeg har solgt nogle hylder.
Da de modtager hylderne, skriver de at de er i stykker?
Men da jeg sendte var de iorden og ingen skader.
De kræver jeg betaler dem deres 600 kr tilbage men jeg mener at varen er købt som beset, og vil ikke give dem nogle penge tilbage, da de i princippet selv kunne have tabt hylderne og ødelagt dem :-)?
En der kan hjælpe med noget jeg kan skrive eller er jeg helt gal på den :-)
Har jeg gjort, men fik kun 300 kr tilbage ? og det dækker ikke de 600, og jeg vil ikke bare give 300 uden at få min defekte vare hjem igen, for at være sikker på den er i stykker og det ikke er nogle svindler :-)?
De 300 kr. du har fået, vil så sige at du har fået både købers 600 + 300 fra speditør. De 300 kr. du har fået fra speditør, vil jeg mene er købers. Da det jo faktisk er køber der skulle have klaget over ødelagt pakke hos speditør.
Sælger har ansvaret indtil køber modtager varene, medmindre køber ikke opfylder sine betingelser. Så det er dit ansvar, og køber har derfor ret til at få sine oenge tilbage.
Du kan bede køber om at sende dokumentation på at de solgte er gået i stykker, og så kan du jo tage den op med fragtfirmaet, og de har handlet culpøst(forkert).
Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.
Jeg er helt enig med Jesper Laugesen. Jeg ville også bede om et foto, så man kan se det ødelagte - for der er jo ingen idé i at bruge penge på at få det retur. Men køber kan ikke gøre for, at du måske ikke har pakket det godt nok ind, eller at det er gået i stykker i forsendelsen. Eller hvad der nu er sket.