Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan man få Google til at se et nyt SEO-link ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer kloge hoveder.

Når jeg sidder og laver SEO til min webshop A24.dk, ville det være en lettelse at se at Google har fundet det. Det er ligesom at nogle links bare ikke vil dukke op nogen steder. Er det fordi jeg kigger et forkert sted, eller gider søgerobotten bare ikke kigge forbi ?

Kan man på nogen måder lokke med lidt lokkemad, så Google ser linket, eller hvad skal man gøre.

Lad mig komme med et par eksempler:

http://vator.tv/company/a24

https://social.msdn.microsoft.com/Profile/Fladpisser

Det redder måske ikke lige min sides SEO, men det er underligt at det ikke kommer med i listen på Google Search Console eller et af de andre steder.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

De links du bygger fra forumprofil-sider og lignende giver dig ikke nævneværdig værdi. Den slags linkbuilding bør du generelt holde dig fra.

Google Search Console er relativ langsom til at vise nye links.

Men din tilgang til linkbuilding bør opdateres, så links kommer fra relevante kilder/indhold, og så de giver din forretning merværdi.

Start eventuelt med at stille dig selv disse 14 tjek-spørgsmål vedrørende linkbuilding, når du vil etablere et nyt link.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med links, er at det er næsten umuligt at få links fra sider, som har noget med cykler at gøre. Alle cykelklubber har allerede sponsorer og der er trods alt begrænset tilgang til leverandører som giver et link.

Jeg skal nok ikke klage over min sides placering, for den er rimelig, på trods af at jeg selv har fusket med det hele. Men det er godt nok blevet svært at finde gode links. 

Og så tager det det tid...

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Når du skriver om 14 tjek spørgsmål, bliver jeg nødt til at spørge dig. Er en bruger på Politiken eller en anden avis så spild af resourcer, eller misforstår jeg? Amino sælger heller ikke cykler og Storify er bare en sjov side med et par links ? eller er der nogen sider der godt kan bruges trods de negative sider på de 14 tjek spørgsmål.

Jeg prøver ikke at drille dig, men prøver at forstå. Som sagt synes jeg min egen side ranker nogenlunde, på trods af mine underlige links på blogs og gamle hjemmesider og linksider.

Tilmeldt 1. Jun 16
Indlæg ialt: 281
Fra  www.MyNewArt.dk Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Jeg vil mene, at det er fint at have et godt mix af det hele.

Hvis du blot sørger for, at der i konteksten omkring dit link er relevant tekst.

Dette har i hvert fald været min fremgangsmåde, og har indtil videre virket ganske udmærket :)

Mvh.

Malthe

Flotte, abstrakte og billige malerier - Allesammen håndmalet og i rigtig god kvalitet - Besøg galleri mynewart - Malerier til salg.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du laver en Google søgning sådan her:

site:ditdomæne.dk

får du pt over 6000 resultater. Mange af dem er eksempelvis søgeresultater fra sitet selv. Det var imod Googles guidelines sidst jeg tjekkede. 

Eksempel i søgeresultat, som der er mange lignende af:
ditdomæne.dk/search?search_query=ETRTO+40-635&submit_search=

Når det så er sagt, så tag et kig her også.

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 06:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at sitet selv er med i site:domæne.dk, er fordi at et webhotel som er lavet i Prestashop, altid skriver - domæne i Meta titlen. Jeg har prøvet at fjerne det, men det er ligesom at siden ikke bliver gen-indexeret, eller også virker det ikke. Så hvis der er 5000 varer er der 5000 meta titler med et domænenavn.

// Lars

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Mikkelsen:
Det med at sitet selv er med i site:domæne.dk, er fordi at et webhotel som er lavet i Prestashop, altid skriver - domæne i Meta titlen.


Det var nu ikke det jeg mente. 

Det jeg mente, var at du har flere antal sider indekseret i Google end du har reelle sider på din shop. Det skyldes blandt andet at dine brugeres søgeresultater i din shop bliver indekseret i Google. Du har ikke domæne-navn i din title tag, men Google vælger nogengange at vise den. 

Med hensyn til dit spørgsmål om indeksering af de to profil-sider, så er den ene indekseret nu. Det kan du blandt andet se ved at smide hele URLen ind i Google. Det er selvfølgelig sket pga link, men det er ikke altid nødvendigt at få link udefra før det sker. Det kan for eksempel ske ved at der er et internt link til profilsiden på sitet.

Din msdn-profil er ikke indekseret - trods link. Det er fordi at der stort set intet unikt er på siden. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)