Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har nogen viden om funktionen som Agent

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude / herinde

Sagen er at jeg uopfordret har påtaget mig en opgave.

For et lille stykke tid siden fandt jeg ud af, at en dansk virksomhed som allerede har salg i U.S.A, Asien og dele af Europa, ville gøre sit indtog i Skandinavien og har brug for en skandinavisk agent det dette.

Jeg kendte til produkterne og målgrupperne, så i mit udenlandske netværk fandt jeg frem til en virksomhed, som ville passe perfekt til den rolle og som gerne påtager sig den.

Den danske virksomhed har i dag bedt mig om et møde i morgen og det er jo super.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen som har en mere bred viden om den økonomiske side af agent funktionen ?

Jeg spørger fordi jeg selv tidligere har været agent i et udland, for en dansk virksomhed og her skulle jeg betale opfront på de bestillinger jeg lagde og derefter skulle jeg give mine kunder måske 30 dages kredit og det var irriterende.

Så er der en rød tråd omkring bestillinger fra en Agent eller kan det være lige så forskelligt som nat og dag ? 

Hilsen fra Henri

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil ikke mene at en Agent skal købe noget af virkomheden, en agent skal vel bare ud og skaffe salg og kunder og for en % sats af salget. Virkesomheden fakturere dine kunder som du finder, du er bare mellemledet.

mvh

anders

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Ja sådan ca. tænkte jeg også i starten, ved den første gang, men det var anderledes.

Dengang havde jeg fået en egen købspris og jeg kunne frit sælge produktet videre til den pris jeg ville og den avance var min.

Da avancen er min skulle jeg jo også selv fakturerer mine kunder.

Min købspris var helt ok og der var plads til et ekstra salgsled

Jeg havde brug for en del sælgere og hvis blot 5  af dem bestilte på samme tid sådan ca. skulle jeg af med 90.000 opfront, med mindre jeg bad disse om at betale opfront, som jeg jo ikke selv kunne lide.

/ Henrik

 

 

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Saa var du ikke agent men forhandler ?

Jeg har selv været agent og skulle finde butikker til at blive sælge produkterne. . Jeg havde en kollektion stillet til raadighed og firmaet havede lavet indkøbspriser og en min. bestilling.

Jeg skulle bare sende butikkernes bestilling videre til firmaet og de ordnede alt andet. Jeg fik 15% af hvad butikekrne købte ind for.

jeg fandt dette link http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-en-agentaftale.aspx saa maaske er det ike saa simpelt som jeg ville gøre det til :-)

fandt lidt flere links http://www.amino.dk/forums/t/188335.aspx

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders og tak for ord og link

Dengang opfattede jeg mig som agent og for at sikre salgsrettighederne på skrift og alene, kunne det ske efter et samlet køb på 1,1 milion som jeg husker det.

Den aftale du havde ligner ikke min på avance punkter. Ved et salg på kr. 200 ville du have 30 kr. Ved et salg på kr. 200 til en butik ville jeg have kr. 100. I min aftale skulle der jo også være plads til at betale et ekstra salgsled...

Så måske lignede min aftale dengang at jeg allerede havde agenturet frem for at være agent.

Men jeg kan se at i det link du har puttet ind, nævnes der bonus...i agent tanken.

Så måske er den røde tråd at  agenter har bonus og den som har salgsrettigheder fra en producent har avance,

Men er avance så = opfront betaling ved bestilling eller ?

Anders jeg ved godt at du ikke lige har styr på det... men måske andre har kigget ind...

Ia..jeg synes nu heller ikke det er helt enkelt,,, og bliver lidt forvirret over mit eget spørgsmål faktisk.

/ Henrik

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)