Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke felter er det bedst at være kørende sælger?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en født salgsånd der elsker at snakke med nye mennesker. Jeg blev salgsleder i et tidligere salgsbureau efter blot 5 måneder som mit første salgsjob hvor jeg har været noget tid. Jeg sigter nu efter at blive kørende sælger men gad godt høre lidt om hvilke områder/produkter der er bedst og måske mest indbringende - For jeg ville lyve, hvis jeg som sælger sagde at pengene ikke var højt prioriteret. 

Håber at høre en masse idéer eller lign. Skulle der være noget jeg mangler at informere om, så skal i endelig spørge - så svarer jeg!

Fra Århus v
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag et felt du syntes er interessant, du kan sandsynligvis tjene lige så meget på det.

Du ved selv som sælger skal du vide utroligt meget omkring produkterne og det er nemmere hvis man syntes det er interessant !

Så få noget fast løn og provision, så bestemmer du jo helt selv din løn !

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tomti

Tror ikke der lige kan udpeges konkrete produkter.

Jeg er p.t. i gang med at få halet et salgsprodukt i land til udlandet og salget vil lægges ud til netop kørende sælgere.

Det som var vigtigt for mig var :

1 ) Stor bred målgruppe både af mænd og kvinder i alle aldre.

2) Målgruppen forsvinder ikke ind, da der kommer nye til hele tiden år efter år.

3) Produktet kan sælges til forskellig artede butikker, som gør at sælgeren bruger mindre tid på landevejen,

3) Patenteret produkt med dokumenteret virkning 

4) Det er en nyhed på markedet

5) Jeg synes om produktet + at det er Dansk

For at du skal tjene de ekstra gode penge, så kræver det også at du er kreativ i forhold til at se på produktets målgrupper og salgssteder.

En gang havde jeg en produkt nyhed hvor målgruppen typisk var kvinder og de oplagte butikker var matas, apoteker, helsebutikker mv.

I  de oplagte butikker ville mit produkt ikke skille sig vildt ud, da der er meget andet godt der.

Målgruppen var kvinder, så jeg så efter hvor kvinder også var og det var f.eks hos frisøren og i hjem indretnings butikker.

I de butikker skilte produkterne sig vildt ud og frisøren havde rigeligt med tid til at sælge under klipningen. Og i den anden butik blev kvinderne bare draget da de ikke havde forventning om at møde produktet.

Den ene forretning solgte ca. 12 gange mere end den oplagte og den anden ca. 8 gange mere.

Det var hvad jeg havde at sige umiddelbart :-)

Fra Henrik

 

 

 

Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar! 

- Henrik, Jeg tænker sådan lidt, hvis man arbejder med rent provision skal der også være tale om en ret god ordning for at det kan være rentabelt, men nu bliver jeg da helt nysgerrig for hvilket produkt du har gang i, så hvis du føler du er langt nok i processen til at fortælle lidt om hvad det er, så må du meget gerne skrive i min Indbakke - Det lyder meget spændende!

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tomti

Givet at ren provision skal være på en god ordning og det afhænger jo af produktet kontra målgrupper, hvad en god ordning er.

Men en god ordning eller en mindre god kan du gøre meget bedre ved at tænke vildt ud af boxen,,,

Dertil kommer at har du et eksisterende udekørende salg,  kan du jo henvende  dig efterfølgende til producenter hvis produkter matcher de steder du besøger... og så har du dobbelt eller trippel salg...¨på samme besøg.

Det / de produkter jeg p.t. forsøger at få landet en aftalte om foregår i Sverige, Norge og evt. Finland, så du skal smøre mange madpakker ;.)

Personligt er jeg fuldstændig strategiløs omkring at få egne iværksætter idéer, de popper blot op. Og gælder det andres produkter, så popper der af og til også noget op, aom skete med det produkt jeg forsøger at hale i land til at få eller blive en del af agenturet til Skandinavien.

Har du været TM sælger tidligere og evt. hvor.

Et råd til dig ville være at gå ind på de diverse jobportaler under salg /  intet fast arbejds sted og se hvad som rør sig p.t..

Der kan godt dukke noget interessant op alt afhængig hvordan din hjerne tænker... men du får helt sikkert en indikation om markedet..

/ Henrik

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt nok kræver de gode stillinger gerne uddannelser og/eller erfaring, den største chance for at lave gode penge er nok at forsøge dig ved et firma der forhandler noget du kender til.

Men ellers giver du den bare gas på nedenstående link

http://www.businessdanmark.dk/Fagforening/Lon-skat-og-bil/Lon/Lonberegner-generel-forside/Lonberegner-ny/

Tilmeldt 17. Jan 17
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Hvad er en god stilling ?  det er nok meget individuelt.

Hvad er gode penge ? det er nok også meget individuelt.

Telemarketing er ofte udskældt, men jeg har selv oplevet at personer tjener mellem 1 million til  1 1/2 million om året og ganske stabilt

I 2009 var jeg ansat i et svensk firma med 30 år på bagen, Bedste sælger lå på 130.000 i mdl løn

Nr. 2) 110.000 i mdl. løn

nr. 3 ) 70.000 i mdl. løn

Arbejdstiden var 6 timer incl. frokost og alle de pauser man ville tage = total frihed  og det er 8 år siden

Har også mødt en  enkelt i Danmark som ved fint TM ligger på over en million

Talent og vilje tror jeg på ...er stærkere

/ Henrik

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)