Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af dividende udbetalt af opsparet overskud optjent uden for Danmark?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man ejer et selskab og flytter hjem til Danmark efter at have boet i udlandet i en årrække, værdiansætter Skat selskabet ved tilflytning. Sælger man senere selskabet, er man kun skattepligtig til Danmark af den værdistigning, der har fundet sted, mens man har boet i Danmark.

Mit spørgsmål går på, hvad der sker med opsparet overskud i selskabet. Lad os sige, at der er et opsparet overskud på 10 millioner kr. i selskabet. Hvis man betaler de 10 mio. kr. ud som dividende, efter man er flyttet hjem til Danmark, skal man så betale udbytteskat af de 10 mio. kr., selvom pengene blev tjent, mens man selv og selskabets faste driftssted lå uden for Danmark? 

På forhånd tak. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så skal der betales udbytteskat. Men hvis du i stedet bare lukker selskabet vil der ikke blive noget til beskatning, hvis lukkeværdi og indgangsværdi er ens.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 9. Jan 14
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.  Jeg troede, at det opsparede overskud ved likvidation blev behandlet som dividende og ikke som kapitalgevinst. Tusind tak for svar.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)