Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikre jeg medsendte papirer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg påtænker at lave en lille webshop, hvor jeg sælger et fysisk produkt og hertil skal der medfølge noget materiale i papirform jeg ikke ønsker skal kopieres og deles på må og få.

Hvordan sikre jeg, at mit papirmateriale ikke bliver kopieret og delt. Jeg overvejer noget kode på et dokument, men koden hertil kan jo også bare deles. 

Nogle gode og simple foreslag?

Anders

Fra Bagsværd
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 43
Fra  qa-tech ApS Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders_H,

Der findes mig bekendt ingen gode og simple måder at løse udfordringen på. Ud over copyrightangivelse kan du ikke sikre det fysiske (papir)produkt mod kopiering. Når din kunde har det fysiske materiale i hånden kan han/hun affotografere eller kopiere det.

Kode på dokument er vel hvad Adobe gør i DRM; men det er jo ikke billigt.

Vi samler ledelsessystemer og gør dem simplere-We merge management systems - and lean them

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok ikke særlig præcis information, er det brugte trusser med tilhørende nøgenbilleder?

Hvis det bare er tekst (brugsvejledning e.lign.), så kan jeg ikke helt se idéen med at skjule det. Du kunne jo bare lægge det på din hjemmeside og spare besværet og omkostninger med at skulle trykke det. Og score noget content til din hjemmeside som Google kan hygge sig med.

Er det papirskabeloner til noget der skal klippes ud (såsom stof), så er der ikke ret meget at gøre, andet end at smide et logo på overalt med link til din hjemmeside - så får du da i det mindste gratis markedsføring den vej: "example.com - danmarks billigste metervarer" eller lignende, hver gang folk deler dit værk.

Du kan også forsøge at gøre originalen mere attraktiv end en kopi, i form af tykkere papir/karton/pap eller rigtig flotte illustrationer. Du kan endda overveje om alt skal printes på noget der er svært/dyrt at kopiere, såsom en brun/grålig baggrund, noget der kan æde noget blæk.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

er det tekst - så kan man via betalingsprogrammer (adobe og andre) mig bekendt sikre med kode for hver PDF så du kan spore hvis flere åbner samme - når den deles

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)