Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af en bestyrelse i ApS (Praktisk)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en konsulentvirksomhed kørende i snart 2 år sammen med en partner. Vi vil gerne stifte en bestyrelse og har en ide om, hvem vi gerne vil have i vores bestyrelse. Mit spørgsmål går på, hvordan man gør det i praksis? Hvordan fungere det rent teknisk? Hvorhenne skal jeg oprette bestyrelsen? Og kræver det noget særligt?

Tusind tak på forhånd!

Med venlig hilsen

Lasse 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal afholde en generalforsamling (ekstraordinær hvis det ikke sker i forbindelse nmed godkendelse af årsregnskabet) hvor du ændrer dine vedtægter, så det fremgår af vedtægterne at selskabet har en bestyrelse.

Derefter vælger du, på samme generalforsamling, medlemmerne til bestyrelsen.

Husk at hvis der er en bestyrelse i selskabet er det denne der vælges på generalforsamlingen og ikke direktionen.

/Karsten

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten - Tak for hurtigt svar! Er der nogle officielle papirer som skal udfyldes? Og så snart bestyrelsen er oprettet, er der så nogle bestemte regler man skal følge? 

Fra Glostrup
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Moneter ApS - regnskab og bogholderi Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal anmeldes til Erhvervsstyrelsen, inden 2 uger, via virk.dk som ændring til virksomhed.

Der er ikke nogle officielle papirer der skal udfyldes, det klares på virk.dk.

Der skal oploades rettede og daterede vedtægter og generalforsamlingsreferat på virk.dk.

/Karsten

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, når bestyrelsen så er oprettet og indmeldt til virk.dk. Er der så nogle regler/praksis man skal følge efter at have indsat en bestyrelse? Ændre det noget rent praksis at have en bestyrelse fremfor blot en direktion

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svar. Kan begge partnere, som fungere som virksomhedens direktion pt., godt sidde i bestyrelsen med 2-3 andre bestyrelsesmedlemmer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Joorgensen:

Okay, tak for svar. Kan begge partnere, som fungere som virksomhedens direktion pt., godt sidde i bestyrelsen med 2-3 andre bestyrelsesmedlemmer?

det kan de godt - Ofte giver det ikke den store mening, for et af bestyrelsens alle vigtigste poster er at kunne afsætte direktionen. Hvis det så alligevel er direktør som er ejer så bliver verden lidt omvendt = direktøren kan opsige bestyrelsen Big Smile

Så kunne du lige så godt undgå at give folk et formelt ganske alvorligt ansvar, og bare omgås rådgivere og ikke formel bestyrelse i mine øjne

vh John Hannove

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestyrelsens pligter fremgår af selskabsloven. I tillæg til valg på generalforsamling og registrering i virk, skal bestyrelsen føre en forhandlingsprotokol, samt de skal etablere en forretningsorden for deres virke .

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)