Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte til udlandet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. 

Jeg har overvejet at tage et år til udlandet og arbejde. Er der nogle der har erfaringer med arbejde i udlandet? og hvilke lande? Jeg har selv overvejet at søge på et krydstogt, for at få set en masse, men har i andre ideer? 

Tilmeldt 27. Aug 09
Indlæg ialt: 48
Fra  ANGLOFILIA Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Cecilie

Jeg arbejdede to år i Bruxelles, da jeg var ung. EU søger af og til kontorassistenter og lign. - men man kan sikkert også selv kontakte dem. 

Det var to skønne år, og jeg kan godt forstå, at du vil ud og se dig om. Det ER så sundt... og så sjovt :-)

Pøj pøj med det !

mange hilsener

Mia

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Cecilie

CecilieBangHansen:
Jeg har overvejet at tage et år til udlandet og arbejde. Er der nogle der har erfaringer med arbejde i udlandet? og hvilke lande?

Jeg arbejder på nuværende tidspunkt i udlandet som Maps Data Analyst for Apple i Cork, Irland. Siden september 2015 har jeg haft 4 forskellige stillinger i hhv. Dublin, Cork og Madrid.

Jeg gjorde stort set intet forarbejde, fordi jeg bare havde et stort ønske om at komme væk fra min kedelige hverdag, og jeg har på intet tidspunkt fortrudt det. Man træner nye sprog, oplever en hel masse, lærer nye mennesker at kende, oplever meget forskellige kulture, infrastrukture osv. Det giver virkelig værdifuld viden, og det får dig uden tvivl til at se livet fra et helt andet perspektiv.

Vi danskere er så heldige, at der stort set hele tiden er ledige jobs i mange forskellige lande, så du har masser at vælge imellem, og du skal ikke være nervøs for, at du lige pludselig er på røven. Jeg bliver ofte kontaktet af recruitere, som er ivrige efter at få kontakt, som tilbyder forskellige jobs.

Så en kæmpe opfordring skal lyde herfra: gør det mens du stadig kan, uanset hvilken lokation du vælger! Pak bekymringer/fordomme væk og få dine egne personlige erfaringer. Du vil højst sandsynligt ikke fortryde det!

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cecilie,

Det lyder som en god ide og helt sikkert noget du skal prøve at forfølge.

Jeg tog selv til udlandet, Thailand, i 2009 for at arbejde i 6 måneder og her 8 år efter sidder jeg stadig herude og driver mine to virksomheder, hvor vi laver online marketing samt animationsvideoer. 

Jeg har skrevet et par indlæg her du kan læse: 

http://www.larsbachmann.dk/ivaerksaetter-thailand.html

http://denniskjaergaard.com/dansk-ivaerksaetter-thailand/

http://finans.dk/live/erhverv/ECE7780927/Han-valgte-Danmark-fra-for-at-blive-iv%C3%A6rks%C3%A6tter-i-Thailand/?ctxref=ext

Knæk og bræk med det ;)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)